طراحی و شبیه سازی الگوریتم کنترل تردد قطارها در دو شبکه ریلی متفاوت بصورت ایمن
(ندگان)پدیدآور
مرادی, حمید
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پیشرفتهای روز افزون کنترل قطارها در یک شبکه ریلی با هدف تامین ایمنی ، کاهش تاخیرات و دقت در عملکرد صورت می گیرد.همچنین توسعه شبکه ریلی سبب ایجاد نقاط تقاطع بین شبکه های مجزای ریلی شده است، که بعضا بهره برداری آنها متفاوت می باشد. افزایش تعداد و سرعت قطارها، در صورتی محقق می شود که ایمنی قطارها تضمین شود. در این مقاله الگوریتم حرکت ایمن چند قطار متوالی با ایجاد بلاک متغیر مدلسازی می شود. در این راستا، ابتدا الگوریتم حرکت یک قطار در یک شبکه ریلی مستقل و سپس حرکت n قطار متوالی در دو شبکه ریلی با بهره برداران متفاوت بصورت ایده ال مدلسازی می شود. زمانهای تاخیر تبادل و پردازش اطلاعات بین دو شبکه ریلی و قطارها مدلسازی شده و بارعایت فاصله ایمن بین قطارها ، الگوریتم کنترل تردد قطارها استخراج می شود. در صورتی که خط توسط یک قطار بواسطه خرابی مسدود شود، الگوریتم برای قطارهای بعدی بصورتی طراحی می گردد که پس از انتقال قطار معیوب به خط فرعی، بلاک متغیر از قطار معیوب به قطار بعدی آن تغییر موضع می دهد. در ادامه قطار ها باید بتوانند مدت زمان از دست رفته را جبران سازی نمایند. در نهایت با شبیه سازی سیستم کنترل تردد بر روی سه قطار متوالی با درنظر گرفتن ملاحظات عملی ، صحت عملکرد آن بصورت ایمن نشان داده می شود.
کلید واژگان
سیگنالینگسیستم بلاک متغیر
تاخیرات شبکه ریلی
ایمنی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2013-07-231392-05-01
ناشر
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیسازمان پدید آورنده
دانشگاه علم وصنعت ایران، مهندسی راه آهنشاپا
1735-34592008-3351



