توسعه یک روش جهت تحلیل ارتعاشی و ارتجاعی (عملکردی) سیستم جرم و فنر روسازی قطارهای سبک شهری
(ندگان)پدیدآور
میرمحمد صادقی, سیدجوادیلداشخان, ماهاننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
استفاده از سیستمهای جرم و فنر در روسازی راهآهن کاربردهای گستردهای دارد. در تمامی مواردی که مشکلات و معضلات ارتعاشی ناشی از عبور قطار در مناطق مسکونی یا سایر مناطق حساس به ارتعاش مطرح میشود، طراحی سیستم روسازی حمل و نقل ریلی به صورت یک سیستم دینامیکی فنربندی شده (سیستم جرم و فنر) همواره به عنوان گزینهای ارجح مطرح است. تحلیل سازهای دال سیستمهای جرم و فنر با استفاده از نرمافزارهای المان محدود رایج در مسایل تحلیل و طراحی سازهها با دقت قابل قبولی امکانپذیر است. با این حال همواره بهرهگیری از یک روش ساده و در عین حال دقیق آییننامهای جهت تحلیل ارتعاشی و ارتجاعی انواع سیستمهای جرم و فنر روسازی موضوع بحث بوده است. افزون بر این ایجاد سازگاری بین معیارهای عملکردی و ارتعاشی روسازی بتنی خطوط ریلی در راستای نیل به خطی بادوام و پایدار، تحت نیروهای دینامیکی بهرهبرداری، موضوع حائز اهمیتی است که در طراحی سازه تمامی خطوط ریلی که در مناطق شهری و پرترافیک به ارائه خدمت میپردازند، باید مد نظر قرار گیرد.در این تحقیق روشی ساده و در عین حال کارآمد جهت تحلیل سیستمهای جرم و فنر روسازی راهآهن ارایه میشود و کاربرد آن در تحلیل روسازی یک خط ریلی سبک شهری نشان داده میشود.
کلید واژگان
روسازیLRT
جرم و فنر (MSS)
تحلیل
میرایی
ارتعاش
تغییرمکان
خط مدفون
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2006-04-211385-02-01
ناشر
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیسازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکده راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایراندانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده عمران، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
شاپا
1735-34592008-3351




