نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهلولی فسخودی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:42:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:42:01Z
dc.date.available1399-07-08T18:42:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:42:01Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2020-06-19en_US
dc.date.submitted1399-03-30fa_IR
dc.identifier.citationبهلولی فسخودی, محسن. (1398). تحلیل نسبت دانش ضمنی با دانش صریح. ذهن, 20(80), 151-176.fa_IR
dc.identifier.urihttp://zehn.iict.ac.ir/article_40616.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/50192
dc.description.abstractمایکل پولانی برای نخستین بار میان دانش ضمنی و دانش صریح تمایز قائل شد. به عقیده او دانش ضمنی بنیان اصلی دانش است. شعار معروف پولانی این است: ما بیش از آنچه بر زبان می‌آوریم، می‌دانیم. هدف این مقاله بررسی و تحلیل مؤلفه‌های اصلی شکل‌دهنده دانش ضمنی در نسبت آن با دانش صریح است. روش پژوهش حاضر تحلیل مفهومی و زبان عادی از منظر فلسفه تحلیلی است. این مقاله ابتدا رویکرد و نقدهای وارده بر دو ویژگی اصلی بیان نشدنی بودن و عدم قاعده‌مندی دانش‌ ضمنی را بررسی کرده، نتیجه می‌گیرد با اعتقاد به شدت و ضعف در میزان دانش ضمنی می‌توان این دانش را نیز  به سخن‎گفتن واداشت و در قالب قواعدی خاص با دیگران به اشتراک گذاشت. بنابراین تنها دانش ضمنی شدید و رادیکال است که نمی‌توان آن را بیان و در قالب قواعد مدون کرد.fa_IR
dc.format.extent676
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherآیت الله علی اکبر رشادfa_IR
dc.relation.ispartofذهنfa_IR
dc.subjectدانش ضمنیfa_IR
dc.subjectدانش صریحfa_IR
dc.subjectدانش شخصیfa_IR
dc.subject‌ دانش گزاره‌ایfa_IR
dc.subjectدانش مهارتیfa_IR
dc.titleتحلیل نسبت دانش ضمنی با دانش صریحfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue80
dc.citation.spage151
dc.citation.epage176
nlai.contributor.orcid0000-0002-7335-4059


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد