نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپاکدامن, حمیدهfa_IR
dc.contributor.authorاعلامی, فرنوشfa_IR
dc.contributor.authorقهرمانی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T20:42:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T20:42:11Z
dc.date.available1399-08-20T20:42:11Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T20:42:11Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-05-14en_US
dc.date.submitted1399-02-25fa_IR
dc.identifier.citationپاکدامن, حمیده, اعلامی, فرنوش, قهرمانی, محمد. (1399). بررسی تحولات رشته مدیریت آموزشی: یک مطالعه کیفی. مدیریت مدرسه, 8(3)fa_IR
dc.identifier.issn2538-4724
dc.identifier.issn2538-4732
dc.identifier.urihttp://jsa.uok.ac.ir/article_61601.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/475798
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی تحولات رشته مدیریت آموزشی بود. جامعه آماری این تحقیق اعضای هیات علمی رشته مدیریت آموزشیست که پس از مصاحبه با 10 نفر اشباع نظری حاصل گردید. روش تحقیق کیفی و از نوع پدیدار شناسی و ابزار جمع آوری داده ها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و روش تحلیل داده ها تحلیل مضمون می باشد. حاصل آن شناسایی 227 مفهوم اولیه، 45 مضمون و 25 کد اصلی است. یافته های تحقیق در حوزه ضعف ها و چالش ها بر نبود سند چشم انداز و بیانیه ماموریت جامع و یکپارچه رشته مدیریت آموزشی در آموزش عالی ، ضعف در ساختار، محتوا و روشهای این رشته، آینده شغلی نامعلوم دانش آموختگان در حوزه آموزش و پرورش، رشته های جدید و مشابه به عنوان رقیب و نبود تعامل و مشارکت فعالانه بین وزارت علوم و آموزش و پرورش و وزارت علوم برای بهره گیری از ظرفیتهای رشته مدیریت آموزشی اشاره دارد. نقاط قوت و فرصتها نیز بر ماهیت میان رشته ای ،کاربردی بودن و جامعیت این رشته و فرصتهای کار آفرینی و مطالعاتی فراوان در این حوزه دلالت می نماید. لذا تعداد 18 راهبرد شامل راهبرد های SO (تهاجمی) راهبردهای WO ( انطباقی)، راهبردهای ST (اقتضایی) و راهبردهای WT(دفاعی) تعیین گردید .fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Kordestanen_US
dc.relation.ispartofمدیریت مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJsaen_US
dc.subjectتحولاتfa_IR
dc.subjectرشتهfa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.subjectقوت و ضعفfa_IR
dc.subjectفرصت و تهدیدfa_IR
dc.titleبررسی تحولات رشته مدیریت آموزشی: یک مطالعه کیفیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشی (کیفی)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهیدبهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهیدبهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentشهیدبهشتیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد