نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرنجبریان, بهرامfa_IR
dc.contributor.authorسلیم, شیرینfa_IR
dc.contributor.authorامامی, علی رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-02T00:01:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-23T00:01:49Z
dc.date.available1399-08-02T00:01:49Zfa_IR
dc.date.available2020-10-23T00:01:49Z
dc.date.issued2013-01-20en_US
dc.date.issued1391-11-01fa_IR
dc.date.submitted2014-06-03en_US
dc.date.submitted1393-03-13fa_IR
dc.identifier.citationرنجبریان, بهرام, سلیم, شیرین, امامی, علی رضا. (1391). عوامل موثر بر همنوایی بانوان در انتخاب سبک پوشش مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه اصفهان. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده, 1391(21)fa_IR
dc.identifier.issn2645-4955
dc.identifier.issn2645-5269
dc.identifier.urihttps://cwfs.ihu.ac.ir/article_201595.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/470415
dc.description.abstractچکیده بسیاری از مصرف ­کنندگان از سبک پوشش به ­عنوان وسیله ­ای برای مدیریت  تصویر یا وجهه خود و ابراز احساس وابستگی به گروهی خاص یا استقلال خود استفاده می‌کنند. مد، نوعی رفتار جمعی است و به سبکی اشاره می­ کند که توسط گروه وسیعی از مردم در یک زمان و مکان خاص مورد قبول واقع شده است. این پدیده با خصیصه ­های اجتماعی و فردی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. نگرانی­های اجتماعی فرد یکی از عوامل تعیین­ کننده توجه وی  نسبت به واکنش دیگران نسبت به رفتار خود است که باعث ایجاد تمایل به همنوایی می‌گردد. افراد با خودپنداره­ های مستقل و وابسته میزان متفاوتی از نگرانی­ های اجتماعی و همنوایی را ابراز می­ کنند. هدف مطالعه حاضر تحلیل پیش فرض­ ها و پیامدهای همنوایی  بانوان جوان ایرانی در زمینه مد لباس است.  شرکت ­کنندگان در این پژوهش 280 نفر از بانوان دانشگاه اصفهان بودند که از طریق نمونه­ گیری طبقه­ ای و به شکل تصادفی انتخاب شدند. مدل مفهومی ‌پژوهش به شکل یک مدل ساختاری برای آزمون روابط میان خودپنداره مستقل و وابسته، توجه به اطلاعات حاصل از مقایسه ­های اجتماعی، همنوایی و رضایت از همنوایی در نظر گرفته شده است. نتایج نشان می­ دهد افراد با خودپنداره وابسته توجه بیشتری به اطلاعات مقایسه­ های اجتماعی دارند.  اما افراد با خودپنداره مستقل به همنوایی در استفاده ار مد لباس تمایل بیشتری دارند. همچنین توجه به اطلاعات حاصل از مقایسه­ های اجتماعی با همنوایی رابطه معناداری دارد. در نهایت رابطه همنوایی و پیامد آن یعنی رضایت از همنوایی معنادار می­باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین علیه السلامfa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانوادهfa_IR
dc.relation.ispartofThe Women and Families Cultural-Educationalen_US
dc.subjectجامعه شناسی مدfa_IR
dc.subjectخودپندارهfa_IR
dc.subjectتوجه به اطلاعات مقایسه های اجتماعیfa_IR
dc.subjectهمنواییfa_IR
dc.titleعوامل موثر بر همنوایی بانوان در انتخاب سبک پوشش مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume1391
dc.citation.issue21


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد