اثربخشی آموزش گروهی مبتنیبر پذیرش و تعهد بر تعارضات زناشویی زنان متأهل
(ندگان)پدیدآور
نریمانی, اکرمحبی, محمد باقر
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از اصلیترین نهادهای جامعه، خانواده است و اساس شکلگیری و رشد، رابطه زوجین است که لازمه تقویت زندگی خانوادگی، ثبات و دوام آن و نوع نگرش و طرز تعامل زوجین با یکدیگر است. برهمیناساس، پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش گروهی مبتنیبر پذیرش و تعهد بر تعارضات زناشویی زنان متأهل انجام شد. روش این پژوهش نیمهآزمایشی (پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه) و جامعه آماری شامل زنان متأهل مراجعهکننده به سرای محله دبستان و مجیدیه در منطقه 7 تهران در بازه زمانی فروردین و اردیبهشت 1396 بود. پس از جمعآوری پرسشنامهها و در بررسی ابتدایی (مصاحبه) 30 زن متأهل دارای تعارضات، با روش نمونهگیری دردسترس انتخاب و بهصورت تصادفی در دو گروه 15 نفری گواه و آزمایشی کاربندی شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه تعارضات زناشویی تجدیدنظرشده (MCQ-R) بود و تجزیهوتحلیل دادهها در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. نتایج این پژوهش نشان داد آموزش مبتنیبر پذیرش و تعهد در کاهش تعارضات زناشویی (F=71/6 وP
کلید واژگان
پذیرش و تعهدتعارضات زناشویی
زنان متأهل
شماره نشریه
46تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مشاورخانواده، گروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال،نویسنده مسئول، دکترای روانشناسی و استادیار گروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و دانشگاه امام حسین (ع)
شاپا
2645-49552645-5269



