| dc.contributor.author | نریمانی, اکرم | fa_IR |
| dc.contributor.author | حبی, محمد باقر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-02T00:00:33Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-23T00:00:33Z | |
| dc.date.available | 1399-08-02T00:00:33Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-23T00:00:33Z | |
| dc.date.issued | 2019-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-08-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-05-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نریمانی, اکرم, حبی, محمد باقر. (1398). اثربخشی آموزش گروهی مبتنیبر پذیرش و تعهد بر تعارضات زناشویی زنان متأهل. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده, 13(46), 155-174. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2645-4955 | |
| dc.identifier.issn | 2645-5269 | |
| dc.identifier.uri | https://cwfs.ihu.ac.ir/article_204573.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/470271 | |
| dc.description.abstract | یکی از اصلیترین نهادهای جامعه، خانواده است و اساس شکلگیری و رشد، رابطه زوجین است که لازمه تقویت زندگی خانوادگی، ثبات و دوام آن و نوع نگرش و طرز تعامل زوجین با یکدیگر است. برهمیناساس، پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش گروهی مبتنیبر پذیرش و تعهد بر تعارضات زناشویی زنان متأهل انجام شد. روش این پژوهش نیمهآزمایشی (پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه) و جامعه آماری شامل زنان متأهل مراجعهکننده به سرای محله دبستان و مجیدیه در منطقه 7 تهران در بازه زمانی فروردین و اردیبهشت 1396 بود. پس از جمعآوری پرسشنامهها و در بررسی ابتدایی (مصاحبه) 30 زن متأهل دارای تعارضات، با روش نمونهگیری دردسترس انتخاب و بهصورت تصادفی در دو گروه 15 نفری گواه و آزمایشی کاربندی شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه تعارضات زناشویی تجدیدنظرشده (MCQ-R) بود و تجزیهوتحلیل دادهها در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. نتایج این پژوهش نشان داد آموزش مبتنیبر پذیرش و تعهد در کاهش تعارضات زناشویی <strong>(</strong>F=71/6 وP<0/01 ) و مؤلفههای آنها بهطور معنیداری مؤثر بوده است.. بنابراین توصیه میشود مشاوران و درمانگران خانواده از این رویکرد آموزشی درمانی در مراکز مشاوره و کلاسهای آموزش خانواده جهت حل مشکلات زناشویی زوجها بهره ببرند. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام | fa_IR |
| dc.publisher | Imam Hussein University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Women and Families Cultural-Educational | en_US |
| dc.subject | پذیرش و تعهد | fa_IR |
| dc.subject | تعارضات زناشویی | fa_IR |
| dc.subject | زنان متأهل | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی آموزش گروهی مبتنیبر پذیرش و تعهد بر تعارضات زناشویی زنان متأهل | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مشاورخانواده، گروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، | fa_IR |
| dc.contributor.department | نویسنده مسئول، دکترای روانشناسی و استادیار گروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و دانشگاه امام حسین (ع) | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 46 | |
| dc.citation.spage | 155 | |
| dc.citation.epage | 174 | |