نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنریمانی, اکرمfa_IR
dc.contributor.authorحبی, محمد باقرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-02T00:00:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-23T00:00:33Z
dc.date.available1399-08-02T00:00:33Zfa_IR
dc.date.available2020-10-23T00:00:33Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-02en_US
dc.date.submitted1394-05-11fa_IR
dc.identifier.citationنریمانی, اکرم, حبی, محمد باقر. (1398). اثربخشی آموزش گروهی مبتنی‌بر پذیرش و تعهد بر تعارضات زناشویی زنان متأهل. فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده, 13(46), 155-174.fa_IR
dc.identifier.issn2645-4955
dc.identifier.issn2645-5269
dc.identifier.urihttps://cwfs.ihu.ac.ir/article_204573.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/470271
dc.description.abstractیکی از اصلی‎ترین نهادهای جامعه، خانواده است و اساس شکل‌گیری و رشد، رابطه‌ زوجین است که لازمه‌ تقویت زندگی خانوادگی، ثبات و دوام آن و نوع نگرش و طرز تعامل زوجین با یکدیگر است. برهمین‌اساس، پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش گروهی مبتنی‌بر پذیرش و تعهد بر تعارضات زناشویی زنان متأهل انجام شد. روش این پژوهش نیمه‌آزمایشی (پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه گواه) و جامعه آماری شامل زنان متأهل مراجعه­کننده به سرای محله دبستان و مجیدیه در منطقه 7 تهران در بازه‌ زمانی فروردین و اردیبهشت 1396 بود. پس از جمع‌‌آوری پرسشنامه‌ها و در بررسی ابتدایی (مصاحبه) 30 زن متأهل دارای تعارضات، با روش نمونه‌گیری دردسترس انتخاب و به‌صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری گواه و آزمایشی کاربندی شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه‌ تعارضات زناشویی تجدیدنظر‌شده (MCQ-R) بود و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. نتایج این پژوهش نشان داد آموزش مبتنی‌بر پذیرش و تعهد در کاهش تعارضات زناشویی <strong>(</strong>F=71/6 وP<0/01 ) و مؤلفه‎های آنها به‌طور معنی‌داری مؤثر بوده است.. بنابراین توصیه می‌شود مشاوران و درمان‌گران خانواده از این رویکرد آموزشی درمانی در مراکز مشاوره و کلاس­های آموزش خانواده جهت حل مشکلات زناشویی زوج‌ها بهره ببرند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین علیه السلامfa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانوادهfa_IR
dc.relation.ispartofThe Women and Families Cultural-Educationalen_US
dc.subjectپذیرش و تعهدfa_IR
dc.subjectتعارضات زناشوییfa_IR
dc.subjectزنان متأهلfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش گروهی مبتنی‌بر پذیرش و تعهد بر تعارضات زناشویی زنان متأهلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مشاورخانواده، گروه روان‌شناسی دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال،fa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول، دکترای روان‌شناسی و استادیار گروه روان‌شناسی دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و دانشگاه امام حسین (ع)fa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue46
dc.citation.spage155
dc.citation.epage174


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد