• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه هنرهای نمایشی و موسیقی
    • دوره 3, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه هنرهای نمایشی و موسیقی
    • دوره 3, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحول بیانی سینمای هایبرید و بازتولید واقعیت مطالعه موردی: فیلم های کینگ کونگ ساخته شده در(1933)و (2005)

    (ندگان)پدیدآور
    شیخ مهدی, علیخرازیان, لاله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.801 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده در فرهنگ تصویری سینمای معاصر، هایبرید کردن واقعیت و خیال به دلیل دسترسی انسان به فنون نوین دیجیتالی، از طریق شبیه سازی کاملاً امکان پذیر شده است. بر اساس تحلیل اقتصاد سیاسی نشان هشناختی فردریک جیمسن، شیوه بیانی نشانه های تصویری برای بازتولید واقعیت در سینما در دوره های مختلف سرمایه داری با دگرگونی مفهوم واقعیت همراه بوده است، همچنین با توجه به اظهارات ژان بودریار، نشانه های حادواقعی هیچ ارجاعی به واقعیت عینی ندارند و صرفاً واقعیتی مجازی و برساخت هی رسانه ها هستندکه او از آن ها با عنوان وانموده یاد کرده است. چارچوب نظری این مقاله بر مبنای ترکیب نشان هشناسی و اقتصاد سیاسی رشد و توسعه ی سرمایه داری برای تحلیل جایگاه هایبرید در بازتولید واقعیت در سینما است. مهم ترین هدف این پژوهش، شناسایی انواع قابلیت های ترکیب فیلم زنده با فیلم متحرک سازی شده )انیمیشن( درتاریخ سینمای هایبرید است. دو فیلم از داستان تخیلی کینگ کونگ ساخته شده در 1933 و 2005 ، دو مرحله سرمایه داری اولیه و متأخر با دو منطق فرهنگی واق عگرایی و پسامدرنیسم تحلیل و بررسی شده است. نتیجه حاصل از این پژوهش نشان می دهد که شیوه بیانی سینمای امروز از طریق عملکرد سامانه های دیجیتالی توانسته است نظام چندپاره سینمای هایبرید را منسجم کند و از بیان سینمایی به شیوه میزانسن برای استفاده از لایه پردازی های نامحدود رایانه ای بهره مند شود
    کلید واژگان
    سینمای هایبرید
    واقع گرایی
    سرمایه داری متأخر
    کینگ کونگ

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2012-09-22
    1391-07-01
    ناشر
    دانشگاه هنر
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده هنر، دانشگاه تربیت مدرس، استان تهران، شهر تهران
    دانشجوی دکتری پژوهش هنردانشگاه تربیت مدرس، استان تهران، شهر تهران

    شاپا
    2008-2649
    URI
    https://dx.doi.org/10.30480/dam.2012.52
    http://dam.journal.art.ac.ir/article_52.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/470107

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب