نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنورانی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T23:58:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T23:58:03Z
dc.date.available1399-08-01T23:58:02Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T23:58:03Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-16en_US
dc.date.submitted1396-01-27fa_IR
dc.identifier.citationنورانی, محسن. (1398). بررسی تراژدی در اورتور فانتزی رومئو و ژولیت چایکوفسکی بر مبنای الگوی فریتاگ. نامه هنرهای نمایشی و موسیقی, 9(18), 101-115. doi: 10.30480/dam.2019.698fa_IR
dc.identifier.issn2008-2649
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30480/dam.2019.698
dc.identifier.urihttp://dam.journal.art.ac.ir/article_698.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/470078
dc.description.abstractهدف از نوشتار این مقاله بررسی تراژدی و ساختار آن در اورتور فانتزی <strong><em>رومئو و ژولیت</em></strong> چایکوفسکی، آهنگ‌ساز نامدار روسیه در دورۀ رومانتیک، و انطباق آن در الگوی گوستاو فریتاگ، نمایشنامه‌نویس و منتقد آلمانی، است. هِرَم پیشنهادی از سوی فریتاگ برای تحلیل ساختار روایی داستان‌های تراژیک دارای پنج قسمت یا مرحله است شامل: مقدمه یا معرفی ، کنش صعودی و گره‌افکنی ، نقطۀ اوج ، کنش نزولی و سقوط، و وقوع فاجعه و گره‌گشایی از داستان. در این تحقیق مشخص خواهد شد که چایکوفسکی با تأمل و اِشراف کامل در مبانی و ساختار تراژدی <strong><em>رومئو و ژولیت</em></strong>، موسیقی‌اش را در فرم سونات پنج قسمتی طراحی کرده است که می‌توان آن‌ را با ساختار پنج‌‌پرده‌ای داستان شکسپیر و ساختار پنج‌قسمتی الگوی فریتاگ منطبق نمود. در این مقاله همچنین میزان وفاداری آهنگ‌ساز به داستان در بررسی‌های ریزبینانه و تحلیلی از کارگانِ موسیقی البته با استفاده از هرم فریتاگ مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نشان داده خواهد شد که چایکوفسکی در مفهوم‌سازی تراژدی در این موسیقی بسیار موفق عمل‌کرده است و از اهداف دیگر این مقاله اینست که مخاطب به بیان دقیق آهنگ‌ساز از تمامی قسمت‌های روایی آن در ساختاری مشخص و درک بهتری از اثر نائل آید.fa_IR
dc.format.extent1716
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه هنرfa_IR
dc.relation.ispartofنامه هنرهای نمایشی و موسیقیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30480/dam.2019.698
dc.subjectچایکوفسکیfa_IR
dc.subjectتراژدیfa_IR
dc.subjectرومئو و ژولیتfa_IR
dc.subjectهِرَم فریتاگfa_IR
dc.subjectکاتارسیسfa_IR
dc.subjectهامارتیاfa_IR
dc.titleبررسی تراژدی در اورتور فانتزی رومئو و ژولیت چایکوفسکی بر مبنای الگوی فریتاگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد اتنوموزیکولوژی، دانشگاه هنر، تهرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue18
dc.citation.spage101
dc.citation.epage115


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد