مرور دوره 15, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار

در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11

  • محاسبه شاخص‌های اصلی و فرعی قدرت اجتماعی تاثیرگذار بر قدرت ملی کشورها و مقایسه وضعیت ایران با سایر کشورها 

    حافظ نیا, محمدرضا؛ صالح آبادی, ریحانه؛ زرقانی, سید هادی؛ احمدی, سیروس (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-12-22)
    قدرت اجتماعی با توجه به اهمیتی که در عرصه زندگی فردی و عمومی افراد دارد از اهمیت بسزایی بین صاحب نظران علوم مختلف برخودار است. از سویی دیگر این نوع قدرت را می‌توان یکی از ابعاد قدرت نرم و تاثیرگذار بر قدرت ملی سازه‌های ...

  • کاربست الگوهای تحلیل کنش‌های کلامی امام علی علیه السلام در نهج البلاغه 

    بلاوی, رسول؛ ماهوزی, زهرا (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-12-22)
    نظریة کنش کلامی یکی از نظریات مطرح در زمینة تحلیل گفتمان و متن‌شناسی است. این نظریه که شاخه‌ای از فلسفة زبان است به بررسی افعال و جملات در موقعیّت‌های مختلف می‌پردازد. نظریة کنش کلامی برای اولین بار توسط آستین مطرح شد و ...

  • ژئوپلیتیک انرژی و سیاست خارجی ایران (1396-1357) 

    مسعودی پور, حسین؛ کریمی فرد, حسین؛ یوسفی, بهرام؛ اکبرزاده, فریدون (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-12-22)
    مسئله اصلی در تحقیق حاضر بررسی تأثیرپذیری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از مولفه‌های جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک از یک سو و چگونگی بهره‌مندی و به کارگیری آن مولفه‌ها برای پویایی و کارآمدی بیشتر سیاست خارجی می‌باشد. این ...

  • تأثیر تبلیغات سیاسی منفی بر رفتار رأی‌دهی و مشارکت انتخاباتی (مطالعه موردی: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران) 

    رسولی قهرودی, مهدی؛ علوی تبار, علیرضا؛ زابلی, ساحل (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-12-22)
    از مهم‌ترین کاربردهای تبلیغات سیاسی منفی بسیج کردن مردم برای مشارکت در انتخابات و افزایش میزان رای‌دهی در زمان انتخابات می‌باشد. نامزدها و احزاب سیاسی از این نوع تبلیغات برای تضعیف جایگاه رقیب استفاده می‌کنند. هدف از پژوهش ...

  • تجزیه و تحلیل تاثیر هویت ملی و قومی بر نگرش سیاسی (مطالعه موردی شهروندان شهرستان خوی) 

    مسعودنیا, حسین؛ رهبرقاضی, محمودرضا؛ قربانی, مریم (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-12-22)
    بررسی نگرش سیاسی شهروندان مسئله ای است که در جامعه ما از جایگاه خاصی برخوردار است؛ چراکه نگرش ها مقدمه شکل گیری رفتارها و کنش های افراد هستند. ازسوی دیگر، موضوع اهمیت یافتن هویت های ملی و قومی در عصر جهانی شدن، مهم ترین ...

  • کالبدشکافی ابعاد امنیت از منظرآیت‌الله مهدوی کنی(ره) 

    افتخاری, اصغر؛ شهباز, حسن (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-12-22)
    امنیت از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین مؤلفه‌های مبنایی هر دولت به شمار می‌رود. اکثر مبانی نظری در حوزه مطالعات امنیت برگرفته از متون غربی است. البته در سال‌های اخیر تلاش‌هایی جهت بومی‌سازی این مطالعات صورت گرفته اما هنوز جای ...

  • تحلیل مبانی فکری رفتار حزب حرکت ملی ترکیه در قبال جمهوری اسلامی ایران 

    اطهری, سیداسدالله؛ ولی زاده میدانی, رامین (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-12-22)
    احزاب سیاسی بعد از فروپاشی امپراتوری عثمانی در جمهوری ترکیه شکل گرفتند و فضایی از رقابت دموکراتیک علی‌‌رغم فضای تک ‌حزبی در سال‌های نخست جمهوری بین این احزاب به وجود آمد. حزب حرکت ملی چهارمین حزب سیاسی بزرگ ترکیه محسوب ...

  • ولایت فقیه در اندیشه آیت الله مهدوی کنی (ره) 

    طحان نظیف, هادی؛ قلیچ پور, سجاد؛ پاک نژاد, امین الله (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-12-22)
    مسأله ولایت فقیه و فروع آن از دیر باز محل بحث فقها و اندیشمندان شیعی بوده است. امام خمینی (ره) نیز با طرح مجدد این مسأله و تکمیل آن توانستند در عمل نیز به تشکیل حکومت اسلامی نائل شوند. در طریق مبارزات انقلاب اسلامی و پس ...

  • تبیین مدل مفهومی مقاومت در اندیشه آیت الله العظمی خامنه‌ای 

    مهدی پور, آسیه (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-12-22)
    پیروزی انقلاب اسلامی مرهون به‌کارگیری استعداد رهایی‌بخش روایت شیعی از اسلام سیاسی در ارائه الگوی مقاومت در برابر سلطه استکباری غرب و ارزش‌های استعلایی مدرنیته غربی در برابر ارزش‌های دینی در قرن جدید محسوب می‌شود. ظرفیتی ...

  • نسبت سیاست و فهم در منظومه فکری هانا آرنت 

    نجف پور, سارا؛ تدین راد, علی (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-12-22)
    هانا آرنت از متفکرانی است که بیشتر در حوزه اندیشه سیاسی با «ریشه های توتالیتاریسم»، «خشونت»، «انقلاب» و «وضع بشر» شناخته می شود اما همزمان نگاهی عمیقا فلسفی با گرایشهای زیستمانی و پدیدارشناسانه برآمده از همنشینی با هایدگر ...

  • طراحی مدل بازاریابی سیاسی شناختی(عصب پایه) 

    حسینی, سید حمید؛ میرابی, وحید رضا؛ رنجبر, محمد حسین؛ حسن پور, اسماعیل (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-12-22)
    بازاریابی سیاسی به عنوان یکی از علوم اجتماعی، ترکیبی از علوم بازاریابی ، علم سیاست وعلوم اجتماعی است . با توجه به این موضوع که بازاریابی سیاسی از رفتارهای موجود در واقعیت امور سیاسی به دانشگاه ها آمده است، و در دانشکده های ...