نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorانسانیت, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorرزاقی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T23:40:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T23:40:25Z
dc.date.available1399-08-01T23:40:24Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T23:40:25Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-27en_US
dc.date.submitted1395-09-07fa_IR
dc.identifier.citationانسانیت, لیلا, رزاقی, محمد. (1395). مبلمان هتل؛ مترجمان خاموش هویت فرهنگی کشور. دستاورد, 26(35), 6-13.fa_IR
dc.identifier.issn1025-0840
dc.identifier.urihttp://dastavard.journal.art.ac.ir/article_350.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/469567
dc.description.abstractتغییرات سبک زندگی مردمان در عناصر متعددی ظهور پیدا می‌کند. این تغییرات در عناصر دنیای مصنوع از مبلمان اداری گرفته تا مبلمان خانگی و نیز مبلمان اماکن عمومی نظیر هتل‌ها، سفارتخانه‌ها و نظایر این‌ها نیز به‌وضوح قابل‌مشاهده‌اند. مبلمان لابی هتل یکی از عناصری است که جهانگرد در نخستین مراجعه به هتل با آن مواجهه می‌شود. ازآنجایی‌که هویت این اشیا با فرهنگ ایران بومی‌سازی نشده؛ بنابراین این حوزه درخور توجه ویژه است. اهداف این پژوهش، استخراج انتظارات گروه‌های مخاطبان مجموعۀ مبلمان هتل‌ها (جهانگردان خارجی و ایرانی) و تعریف فرایندی برای استفاده از منابع فرهنگی (استخراج، پالایش و بازتولید) است. برای دستیابی به انتظارات مخاطبان از مبلمان، با میهمانان ایرانی و خارجی هتل‌های چهار و پنج‌ستاره در تهران و برخی از شهرستان‌ها مصاحبه شد. با بررسی نتایج نظرسنجی، فاکتورهای ترویج فرهنگ ایران، محیط دنج، کاربری‌های متنوع، تزیینات و فاکتورهای ترویج فرهنگ ایران، محیط دنج و سادگی، به‌ترتیب بیشترین امتیاز را ازنظر میهمان خارجی و ایرانی به‌دست آورد. براساس یافته‌های این پژوهش و روش طراحی تجربه‌گرا، همچنین مدلی جهت استفاده از منابع فرهنگی پیشنهاد شده است. در این مدل، سه نوع از تجربۀ کاربر با محصول مشتمل بر تجربۀ زیبایی، تجربۀ احساسی و تجربۀ معنایی موردتوجه قرار گرفته‌اند که هر سه با لایه‌های فرهنگی ارتباط مستقیم دارد. طراحی در سطح لایه‌های عمیق فرهنگی می‌تواند به دلیل ارتباط احساسی ایجادشده، تأثیری عمیق، تجربه‌ای متمایز و احساس مثبتی را در مخاطب ایجاد کند.fa_IR
dc.format.extent1612
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه هنرfa_IR
dc.publisherUniversity Of Arten_US
dc.relation.ispartofدستاوردfa_IR
dc.relation.ispartofDastavarden_US
dc.subjectطراحی فرهنگ‌محورfa_IR
dc.subjectطراحی تجربه‌گراfa_IR
dc.subjectمبلمانfa_IR
dc.subjectهتلfa_IR
dc.subjectهویتfa_IR
dc.titleمبلمان هتل؛ مترجمان خاموش هویت فرهنگی کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue35
dc.citation.spage6
dc.citation.epage13


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد