تبیین مدل سرزندگی دانشجویان با توجه به نقش محیط
(ندگان)پدیدآور
خان محمدی, مرجاننوع مدرک
Textکاربردی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به اینکه محیط، بستر شکلگیری بسیاری از ویژگیهای رفتاری است. توجه و تدقیق در ویژگیهای محیطی فضاهای آموزشی در راستای ارتقاءء آموزش امری ضروری مینماید. لذا بر همین مبنا این پژوهش باهدف ارتقاء سرزندگی دانشجویان و پاسخ به سؤال چیستی و چگونگی عوامل تأثیرگذار در کیفیت سرزندگی محیط آموزشی، نخست این عوامل را با توجه به نظر صاحبنظران این حوزه و تحلیل اسناد و مدارک موجود بررسی و سپس از طریق پرسشنامه و مشاهدات میدانی به میزان تأثیرگذاری مؤلفههای سرزندگی در حوزههای کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و زیستمحیطی در نمونه «شهرک دانشگاهی امیرکبیر اراک» با استفاده از روش کمّی معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل میپردازد؛ و درنتیجه با تبیین و تعیین مدل سرزندگی دانشجویان اقدامات ضروری در ارتقاء کیفیت سرزندگی را بر اساس اولویت و میزان تأثیرگذاری هر یک از مؤلفهها پیشنهاد میکند.
کلید واژگان
محیط طبیعیمحیط مصنوع
محیط آموزشی
سرزندگی
آموزش
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتIslamic Azad University - Science and Research Branch
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه معماری، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایرانشاپا
1735-95622676-5489




