| dc.contributor.author | خان محمدی, مرجان | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T23:19:25Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T23:19:26Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T23:19:25Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T23:19:26Z | |
| dc.date.issued | 2019-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 1970-01-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1348-10-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خان محمدی, مرجان. (1398). تبیین مدل سرزندگی دانشجویان با توجه به نقش محیط. هویت شهر, 13(2), 107-120. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-9562 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5489 | |
| dc.identifier.uri | http://hoviatshahr.srbiau.ac.ir/article_14525.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/468820 | |
| dc.description.abstract | با توجه به اینکه محیط، بستر شکلگیری بسیاری از ویژگیهای رفتاری است. توجه و تدقیق در ویژگیهای محیطی فضاهای آموزشی در راستای ارتقاءء آموزش امری ضروری مینماید. لذا بر همین مبنا این پژوهش باهدف ارتقاء سرزندگی دانشجویان و پاسخ به سؤال چیستی و چگونگی عوامل تأثیرگذار در کیفیت سرزندگی محیط آموزشی، نخست این عوامل را با توجه به نظر صاحبنظران این حوزه و تحلیل اسناد و مدارک موجود بررسی و سپس از طریق پرسشنامه و مشاهدات میدانی به میزان تأثیرگذاری مؤلفههای سرزندگی در حوزههای کالبدی، اجتماعی، فرهنگی و زیستمحیطی در نمونه «شهرک دانشگاهی امیرکبیر اراک» با استفاده از روش کمّی معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل میپردازد؛ و درنتیجه با تبیین و تعیین مدل سرزندگی دانشجویان اقدامات ضروری در ارتقاء کیفیت سرزندگی را بر اساس اولویت و میزان تأثیرگذاری هر یک از مؤلفهها پیشنهاد میکند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1633 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات | fa_IR |
| dc.publisher | Islamic Azad University - Science and Research Branch | en_US |
| dc.relation.ispartof | هویت شهر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Hoviatshahr | en_US |
| dc.subject | محیط طبیعی | fa_IR |
| dc.subject | محیط مصنوع | fa_IR |
| dc.subject | محیط آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | سرزندگی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.title | تبیین مدل سرزندگی دانشجویان با توجه به نقش محیط | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | کاربردی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه معماری، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 107 | |
| dc.citation.epage | 120 | |