• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش میانجی سرمایه اجتماعی سازمانی در رابطه با رهبری دوسوتوانی و هوش رقابتی در شرکت آرتاویل تایر اردبیل

    (ندگان)پدیدآور
    حسن‌زاده ثمرین, تورجسیف‌الهی, ناصرایمانی فرد, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    271.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی - کمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش میانجی سرمایه اجتماعی سازمانی در رابطه با رهبری دوسوتوانی و هوش رقابتی در شرکت آرتاویل تایر اردبیل انجام پذیرفت. این پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش تمام کارکنان شرکت لاستیک‌سازی آرتاویل تایر اردبیل در سال 1398 به تعداد 510 نفر بودند. نمونه آماری با جدول مورگان 131 نفر برآورد و با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (1998)، پرسشنامه هوش رقابتی بل (2000) و پرسش نامه رهبری دوسوتوانی جانسن (2006) استفاده شد. تجزیه ‌وتحلیل داده‌ها در دو بخش توصیفی و استنباطی انجام شد. در بخش توصیفی از نرم‌افزار Spss24 و در بخش استنباطی، با روش تجزیه‌وتحلیل ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم‌افزار smart PLS3 و برای بررسی مدل میانجیگری از روش سوبل تست و آماره VAR استفاده شد. نتایج نشان داد رهبری دوسوتوانی بر سرمایه اجتماعی و هوش رقابتی، و سرمایه اجتماعی بر هوش رقابتی تأثیر معنی‌داری دارد. مدل میانجی‌گری و سوبل تست نشان داد سرمایه اجتماعی در رابطه‌ی بین رهبری دوسوتوانی و هوش رقابتی به‌صورت معنی‌داری نقش میانجی دارد. نتایج آماره VAR نشان داد نیمی ‌از رابطه رهبری دوسوتوانی و هوش رقابتی توسط سرمایه اجتماعی تبیین می‌شود.
    کلید واژگان
    سرمایه اجتماعی سازمانی
    رهبری دوسوتوانی
    هوش رقابتی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیاردانشگاه پیام نورتهران
    دانشیاردانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل
    دانشجوی کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی مقدس اردبیلی، اردبیل

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2020.295359.653230
    https://jed.ut.ac.ir/article_77833.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463699

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب