• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر رهبری کارآفرینی بر رفتار نوآورانه با نقش میانجی محرک‌های نوآورانه در آموزش عالی (دانشگاه سیستان‌وبلوچستان)

    (ندگان)پدیدآور
    باقری مجد, روح الهمهدی پور, یوسفباقری مجد, عادل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    326.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی - کمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    توسعه مهارت­های رهبری در جهت ایجاد استراتژی نوآورانه، برای رقابت در محیط­های پیچیده و موفقیت در  کسب‌وکار ضروری است. هدف تحقیق حاضر، بررسی  تأثیر رهبری کارآفرینی بر رفتار نوآورانه با نقش میانجی محرک­های نوآورانه در آموزش عالی است. روش تحقیق برحسب هدف، کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی  بوده است که در جامعه تحقیق اعضای  هیأت علمی دانشگاه  سیستان‌وبلوچستان، با نمونه 193نفری براساس تصادفی طبقه­ای، اجرا شده است. ابزار تحقیق شامل سه  پرسش‌نامه محقق‌ساخته رهبری کارآفرینی، محرک نوآوری و رفتار کاری نوآورانه بوده است. روایی  تأییدی و پایایی هر سه ابزار مناسب گزارش شد. روش  تجزیه‌وتحلیل  با استفاده از نرم­افزار PLS2، مدل معادلات ساختاری بوده است. نتایج نشان داد، رهبری کارآفرینی بر محرک­ها و رفتار نوآورانه  به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم  تأثیر دارد. همچنین محرک­ها اثر مستقیم بر رفتار نوآورانه داشته است. دانشگاه­ها از طریق محرک­های فرهنگی باز و آزاد و مدیریت هوشمند نوآوری در کنار رهبری کارآفرینی،  می­توانند نقش سازنده در رفتار نوآورانه محیط علمی و  ذی‌نفعان آموزش عالی ایفا کنند.
    کلید واژگان
    رهبری کارآفرینی
    رفتار نوآورانه
    محرک‌های نوآوری
    دانشگاه سیستان‌وبلوچستان

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مدیریت آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.
    استادیار مدیریت آموزشی(انفورماتیک)، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زاهدان، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی ساری، ساری، ایران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2019.277168.652930
    https://jed.ut.ac.ir/article_71333.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463667

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب