نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاصغریان, احسانfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:31:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:31:01Z
dc.date.available1399-08-01T21:31:01Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:31:01Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-18en_US
dc.date.submitted1395-08-28fa_IR
dc.identifier.citationاصغریان, احسان, حسینی, مجتبی. (1395). تأثیر قابلیت جذب، سرمایة اجتماعی و قابلیت مدیریتی بر عملکرد کسب‌وکارهای فرانچایزی(مطالعة واحدهای فرانچایزی حوزة فست‌فود در ایران). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 9(4), 613-622. doi: 10.22059/jed.2017.61548fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2017.61548
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_61548.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463651
dc.description.abstractدر سال‌های اخیر، بسیاری از افراد در صنایع مختلف از راهبرد فرانچایزی به‌منظور توسعه و راه‌اندازی کسب‌وکار استفاده کرده‌اند. با توجه به کمبود اتخاذ دیدگاه فرانچایزی و نیز اهمیت قابلیت‌های منتسب به آن‌ها در ارائة عملکرد مطلوب، این تحقیق تأثیر قابلیت جذب، سرمایة اجتماعی و نیز قابلیت مدیریتی را بر عملکرد واحدها بررسی کرده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از منظر روش گردآوری داده‌ها توصیفی- همبستگی است که داده‌های آن به‌صورت تصادفی از 122 فرانچایزی فعال در حوزة فست‌فود در ایران گردآوری شده‌اند. داده‌های تحقیق با استفاده از مدل معادلات ساختاری و با بهره‌گیری از نرم‌افزار AMOS 22 تجزیه و تحلیل شده است. نتایج نشان می‌‌دهد ظرفیت جذب، سرمایة اجتماعی و نیز قابلیت‌های مدیریتی تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد فرانچایزی‌ها داشته است. همچنین، رقابت‌پذیری محیطی موجب تقویت تأثیر ظرفیت جذب و قابلیت‌های مدیریتی بر عملکرد فرانچایزی‌ها می‌شود.fa_IR
dc.format.extent628
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2017.61548
dc.subjectسرمایة اجتماعیfa_IR
dc.subjectظرفیت جذبfa_IR
dc.subjectعملکردfa_IR
dc.subjectقابلیت مدیریتیfa_IR
dc.subjectکسب‌وکار فرانچایزfa_IR
dc.subjectموفقیت / شکست کسب و کارهاfa_IR
dc.titleتأثیر قابلیت جذب، سرمایة اجتماعی و قابلیت مدیریتی بر عملکرد کسب‌وکارهای فرانچایزی(مطالعة واحدهای فرانچایزی حوزة فست‌فود در ایران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی - کمیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری کارآفرینی و بازاریابی صنعتی، دانشگاه لینشوپینگ سوئدfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری کارآفرینی و بازاریابی صنعتی، دانشگاه لینشوپینگ سوئدfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue4
dc.citation.spage613
dc.citation.epage622


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد