نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرادی, شیواfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, بیژنfa_IR
dc.contributor.authorپاپ زن, عبدالحمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:30:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:30:36Z
dc.date.available1399-08-01T21:30:36Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:30:36Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-05en_US
dc.date.submitted1395-03-16fa_IR
dc.identifier.citationمرادی, شیوا, رضایی, بیژن, پاپ زن, عبدالحمید. (1395). شناسایی عوامل توسعة کارآفرینی از منظر کارآفرینان ایرانی (مورد مطالعه: تجربة زیستة کارآفرینان در برنامة تلویزیونی پایش). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 9(3), 513-532. doi: 10.22059/jed.2016.60917fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2016.60917
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_60917.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463628
dc.description.abstractاین پژوهش کیفی با هدف شناسایی عوامل و موانع توسعة کارآفرینی از منظر کارآفرینان ایرانی صورت گرفته است که به‌لحاظ هدف توسعه‌ای- کاربردی بوده و با روش پدیدارشناسی توصیفی انجام پذیرفته است. در این راستا، برای گردآوری داده‌ها از تکنیک تحلیل محتوای کیفی استفاده شده است. جامعة مورد مطالعة پژوهش شامل مصاحبه‌های ضبط‌شده با کارآفرینان مدعو در برنامة هفتگی تلویزیونی پایش در سال 1394 است که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند، 21 مصاحبه گزینش و بررسی شده است. فرایند گردآوری اطلاعات تا سطح اشباع نظری و آستانة سودمندی اطلاعات قابل‌دسترس ادامه یافت. پس از پالایش کدهای اولیه (تلفیق کدهای همپوشان و مصداقی)، سه دسته عوامل توسعة کارآفرینی از منظر کارآفرینان شناسایی شدند: 1. عوامل زمینه‌ای (الگوی نقش، تجربة قبلی و ویژگی‌های فردی)؛ 2. عوامل بازدارنده (عامل تأمین مالی، عامل فرهنگی- اجتماعی و قانونی)؛ 3. عوامل توانمندساز (شناسایی و تشخیص مناسب فرصت‌ها، دسترسی به شبکة اجتماعی، داشتن دانش و مهارت تخصصی).fa_IR
dc.format.extent964
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2016.60917
dc.subjectتجربة زیستهfa_IR
dc.subjectتوسعة کارآفرینیfa_IR
dc.subjectکارآفرینان ایرانیfa_IR
dc.titleشناسایی عوامل توسعة کارآفرینی از منظر کارآفرینان ایرانی (مورد مطالعه: تجربة زیستة کارآفرینان در برنامة تلویزیونی پایش)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقالات پژوهشی- کیفیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری کارآفرینی گروه کارآفرینی - دانشگاه رازی کرمانشاهfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکدة کشاورزی و منابع طبیعی رازی کرمانشاهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکدة کشاورزی و منابع طبیعی رازی کرمانشاهfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage513
dc.citation.epage532


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد