نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآقامحمدی, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی الیاسی, قنبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:30:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:30:17Z
dc.date.available1399-08-01T21:30:16Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:30:17Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-26en_US
dc.date.submitted1398-06-04fa_IR
dc.identifier.citationآقامحمدی, مهرداد, محمدی الیاسی, قنبر. (1398). چرایی پای بندی بعضی کارافرینان به اخلاق کسب و کار -گزارش پژوهشی مبتنی بر نظریه داده بنیاد کلاسیک (گلیزری). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 12(3), 381-400. doi: 10.22059/jed.2019.287618.653101fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2019.287618.653101
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_74197.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463610
dc.description.abstractامروزه افکار عمومی و محققان کشورمان، تخطیِ برخی از فعالان کسب‌وکار از اصول اخلاقی را واقعیتی انکارناپذیر می‌دانند. درعین‌حال، می‌توان کارآفرینان موفقی را در صنعت غذا یافت که  پای‌بندی آنان به اخلاق کسب‌وکار، زبانزد خبرگان کسب‌وکار است. نظر به ضرورت درک عمیق از ساختار تجربه زیسته این افراد، پژوهش کاربردی و کیفی حاضر با راهبرد نظریه  داده‌بنیاد تلاش دارد به دلایل التزام آنان به اخلاق کسب‌وکار وقوف یابد. مؤلفان تلاش کردند تجربیات اخلاقی کسب‌وکاری مشارکت‌کنندگان را طی مصاحبه‌های عمیق بررسی و دلایل  پای‌بندی آنان به اخلاق کسب‌وکار را احصاء کنند. جامعه پژوهشی منتخب، "کارآفرینان موفق صنایع غذایی" ایرانی بودند که واجد ویژگی‌های شهرت به اخلاق‌مداری در کسب‌وکار، مالکیت کسب‌وکار تثبیت شده و  داشتن برند و نوآوری مکرر در محصول بودند. نمونه‌های نهایی نیز به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند و داده‌های میدانی طی ده مصاحبه واقع‌محور جمع‌آوری شد. تحلیل داده‌ها، با پیروی از نظریه  داده‌بنیاد کلاسیک انجام شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که کارآفرینان مذکور تلقی دو گانه‌ای از اخلاق کسب‌وکار دارند. دغدغه آنان در کسب‌وکار، کسب فایده (سود و برکت) است که از طریق موازنه منافع کارآفرین و ذی‌نفعان برطرف می‌شود. دلیل  پای‌بندی‌شان نیز  فایده‌مندی اخلاق است؛ یعنی التزام به اخلاق  کسب‌وکار معطوف به فواید مادی و معنوی است که از اخلاق نصیب‌شان   می‌شود.fa_IR
dc.format.extent405
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2019.287618.653101
dc.subjectپای بندی به اخلاق کسب‌وکارfa_IR
dc.subjectکارآفرینان موفقfa_IR
dc.subjectنظریه داده بنیاد کلاسیکfa_IR
dc.titleچرایی پای بندی بعضی کارافرینان به اخلاق کسب و کار -گزارش پژوهشی مبتنی بر نظریه داده بنیاد کلاسیک (گلیزری)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقالات پژوهشی- کیفیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهران، استادیارfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue3
dc.citation.spage381
dc.citation.epage400


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد