تبیین انگیزش بهعنوان جوهرهی کارآفرینی دولتی? (مطالعه موردی: صنایع نفتی ایران )
(ندگان)پدیدآور
قلیپور, آرینخنیفر, حسینپیراننژاد, علیخزاعی, عباسسبکرو, مهدینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
انگیزش جوهرهی نوآوری و خلاقیت کارآفرینان بوده و به تلاشهای آنها انرژی و استمرار میبخشد. در این مقاله بهمنظور تشویق کارآفرینی درون سازمانی چهار سری مکانیزمهای درونی، غیر مالی، مالی غیرمستقیم و مالی مستقیم براساس الگوی ساچه مدنظر قرار گرفتهاند. نمونهی تحقیق شامل مدیران گروه و کارشناسان بوده و از دو روش مصاحبه و پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. نتایج تحقیق حاصل از الگوسازی معادلات ساختاری حکایت از این مطلب دارد که موثرترین عامل مشوق نوآوری در شرکتهای با فناوری بالا، انگیزههای درونی بوده که در این راستا ده فرمان برای تقویت کارآفرینی درون سازمانی ارایه شده است.
کلید واژگان
توسعه فناوری و نظام انگیزشیکارآفرینی درون سازمانی
نوآوری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2009-11-221388-09-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهراندانشیار گروه مدیریت پردیس قم دانشگاه تهران
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه تهران (گرایش رفتار سازمانی)
کارشناس ارشد مدیریت دولتی پردیس قم دانشگاه تهران
دانشجوی دکتری مدیریت پردیس قم دانشگاه تهران (گرایش رفتار سازمانی)




