شناسایی روشهای یادگیری توسعهی محصول جدید در کسبوکارهای با رشد سریع (مورد مطالعه: صنایع تکنولوژی پیشرفته)
(ندگان)پدیدآور
محمدی الیاسی, قنبررضوانی, مهرانفرامرزی, ملیحهنوتاش, هادینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی - کمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به نقش انکارناپذیر توسعهی محصول در کسبوکارهای با رشد سریع، یادگیری چگونگی انجام فعالیتهای توسعهی محصول میتواند مقولهای ارزشمند باشد، گرچه فعالیتهای توسعهی محصول خود یک بستر مناسب برای یادگیری هستند. در این پژوهش با استفاده از روش رویکرد روایتی و شیوهی مصاحبههای عمیق و هدفمند، روایتها و داستانهای بیان شدهی 9 نفر از مدیران فروش و بازاریابی در کسبوکارهای با رشد سریع، بهمنظور شناسایی روشهای یادگیری مستند شد. برای تحلیل روایتها از روش کدگذاری استفاده شده است. نتایج بهدست آمده از کدگذاری سه مرحلهای نشان میدهد که مدیران از 20 روش یادگیری برای انجام فعالیتهای توسعهی محصول استفاده کردهاند. این 20 روش با توجه به ماهیت، در قالب 4 منبع یادگیری چیدمان شدهاند: یادگیری از تعاملات انسانی- اجتماعی، یادگیری از انجام وظایف کاری درون سازمانی، یادگیری از انجام فعالیتهای کاری مرتبط با بازار، یادگیری از آموزش و انتشارات. یافتهها همچنین نشان میدهد که منبع یادگیری از تعاملات انسانی- اجتماعی نسبت به سایر منابع پرکاربردتر است.
کلید واژگان
یادگیریتوسعهی محصول جدید
کسبوکارهای با رشد سریع
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-05-221392-03-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده کارآفرینی،دانشگاه تهراندانشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
دانشجوی دکتری کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران




