نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاکبری, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorشکیبا, حجتfa_IR
dc.contributor.authorزهتابی, مناfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:28:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:28:04Z
dc.date.available1399-08-01T21:28:03Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:28:04Z
dc.date.issued2013-01-20en_US
dc.date.issued1391-11-01fa_IR
dc.date.submitted2012-04-22en_US
dc.date.submitted1391-02-03fa_IR
dc.identifier.citationاکبری, مرتضی, شکیبا, حجت, زهتابی, منا. (1391). رابطه‌ی باورهای مذهبی و تمایل به کارآفرینی (مطالعه‌ی موردی: دانشجویان دانشکده‌های کارآفرینی و کشاورزی). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 5(4), 87-105. doi: 10.22059/jed.2013.36242fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2013.36242
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_36242.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463478
dc.description.abstractامروزه مذهب نقش مهمی در اجتماع ایفا می‌کند و عامل مهمی در زندگی مردم به‌ویژه کشورهای اسلامی می‌باشد. با توجه به این موضوع هدف این پژوهش تحلیل رابطه‌ی باورهای مذهبی و تمایل به کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه تهران بود که به‌صورت پیمایشی به واکاوی دیدگاه گروه هدف پرداخته است. جامعه‌ی آماری پژوهش، تعداد 450 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده‌های کارآفرینی و کشاورزی دانشگاه تهران بودند. حجم نمونه براساس فرمول کوکران به تعداد 120 نفر تعیین شد. نمونه‌ها با استفاه از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. روایی ابزار به‌وسیله‌ی اعضای هیأت علمی و پایایی بخش‌های مختلف آن توسط آزمون آلفای-کرونباخ محاسبه شد که بالای 65/0 بودند. نتایج به‌دست آمده از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین آثار دینی و تمایل به کارآفرینی در سطح پنج درصد رابطه‌ی مثبت و معنی‌داری وجود دارد. هم‌چنین نتایج آزمون مقایسه‌ی میانگین نشان داد بین رشته‌ی تحصیلی، دانش دینی و اعمال دینی در سطح یک درصد و بین آثار دینی و تعهد دینی در سطح پنج درصد تفاوت معنی‌داری وجود دارد. در پایان با توجه به نتایج تحقیق پیشنهادهایی ارائه شده است.fa_IR
dc.format.extent189
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2013.36242
dc.subjectباورهای مذهبیfa_IR
dc.subjectآثار دینی و تعهد دینیfa_IR
dc.subjectمذهبfa_IR
dc.subjectتمایل دینیfa_IR
dc.titleرابطه‌ی باورهای مذهبی و تمایل به کارآفرینی (مطالعه‌ی موردی: دانشجویان دانشکده‌های کارآفرینی و کشاورزی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی - کمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته دکتری دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد آموزش کشاورزی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue4
dc.citation.spage87
dc.citation.epage105


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد