نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمبینی¬دهکردی, علی¬fa_IR
dc.contributor.authorرضازاده, آرشfa_IR
dc.contributor.authorدهقان نجم‌آبادی, عامرfa_IR
dc.contributor.authorدهقان نجم‌آبادی, منصورfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:27:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:27:42Z
dc.date.available1399-08-01T21:27:41Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:27:42Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.identifier.citationمبینی¬دهکردی, علی¬, رضازاده, آرش, دهقان نجم‌آبادی, عامر, دهقان نجم‌آبادی, منصور. (1391). تأثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانه‌ی سازمان (مطالعه موردی: شرکت خودروسازی زامیاد). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 5(2), 47-66. doi: 10.22059/jed.2012.28540fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2012.28540
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_28540.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463456
dc.description.abstractهدف این پژوهش، بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانه‌ی سازمان در شرکت خودروسازی زامیاد است. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل 180 نفر از کارشناسان شرکت خودروسازی زامیاد بود که به‌دلیل محدود بودن تعداد افراد جامعه‌ی آماری تصمیم برآن شد تا بدون نمونه‌گیری، در میان تمام اعضای جامعه پرسش‌نامه توزیع شود. از این تعداد تنها 133 پرسش‌نامه به‌طور کامل تکمیل و برگردانده شد. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش عبارت بودند از پرسش‌نامه‌ی استاندارد دنیسون برای سنجش بّعد فرهنگ سازمانی و هم‌چنین پرسش‌نامه‌ی استاندارد دس و لامپکین برای سنجش بّعد گرایش کارآفرینانه. در این پژوهش برای آزمودن فرضیه‌ی اصلی از آزمون رگرسیون خطی ساده و برای آزمودن فرضیه‌های فرعی پژوهش از آزمون رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که فرهنگ سازمانی بر روی گرایش کارآفرینانه‌ی افراد سازمان تأثیر مثبت و معناداری دارد، به‌طوری‌که برای ایجاد و تقویت گرایش کارآفرینانه در کارکنان باید روی فرهنگ سازمان تمرکز کرده و در جهت هماهنگی ارزش‌ها و هنجارهای افراد و سازمان اقدام کرد.fa_IR
dc.format.extent206
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2012.28540
dc.subjectشرکت زامیادfa_IR
dc.subjectفرهنگ سازمانیfa_IR
dc.subjectگرایش کارآفرینانهfa_IR
dc.titleتأثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانه‌ی سازمان (مطالعه موردی: شرکت خودروسازی زامیاد)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت صنعتیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage47
dc.citation.epage66


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد