مرور دوره 5, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
الگوی عوامل فردی و اجتماعی موثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)کارآفرینی و تشخیص فرصت بهشدت به یکدیگر گره خوردهاند و یکی از بخشهای مهم در فرایند کارآفرینی تشخیص فرصت میباشد. هدف این تحقیق بررسی تاثیر عوامل فردی و اجتماعی و هوشیاری کارآفرینانه بر تشخیص فرصت و طرح تحقیق توصیفی- ...
-
شناسایی میزان تأثیر جو سازمانی بر نوآوری (مطالعه موردی: بانک ملت)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)جو سازمانی با ابعادی تعیینکننده در سازمان (مانند ساختار سازمانی، ارتباطات، پاداش، تعهد سازمانی، ریسکپذیری و کار گروهی) از جمله مهمترین عوامل اثرگذار بر نوآوری بهشمار میآید. هدف این پژوهش شناسایی تاثیر جو سازمانی بر ...
-
ارتقای کارآفرینی؛ تحلیلی بر نقش شاخصهای مدل فرهنگی گلوب (GLOBE)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)حضور در محیط متلاطم و بازار رقابتی و الزام به نوآوری، سازمانهای پژوهشی را بهسمت و سوی کارآفرینی سوق میدهد. الزام پژوهشگاه صنعت نفت به پیشگامی در حوزه فناوری و خلق ثروت از طریق توسعه و تجاریسازی فناوری باعث شده است که ...
-
نقش مدیریت منابع انسانی الکترونیکی بر نوآوری سازمانی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)امروزه نفوذ فناوری اط?عات در فرایندها و نظامهای منابع انسان? رو?کرد جد?دی را باعنوان مد?ر?ت منابع انسان? الکترونیکی ایجاد کرده است. از سوی دیگر سازمانها باید شرایطی را فراهم کنند تا خلاقیت کارکنان بارور شده، و بتوانند ...
-
اولویتبندی عوامل موثر بر موفقیت کسبوکارهای کوچک و متوسط حوزه فناوریهای برتر- رویکرد فرایند تحلیل شبکهای فازی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)کسبوکارهای کوچک و متوسط نقش محوری در توسعهی اقتصادی کشورها دارند و این بنگاهها حدود 80 درصد رشد اقتصادی جهان را شامل میشوند. با این وجود درصد بالایی از بنگاههای کوچک در سالهای اولیهی تاسیس با شکست مواجه میشوند. ...
-
تأثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانهی سازمان (مطالعه موردی: شرکت خودروسازی زامیاد)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)هدف این پژوهش، بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانهی سازمان در شرکت خودروسازی زامیاد است. جامعهی آماری پژوهش شامل 180 نفر از کارشناسان شرکت خودروسازی زامیاد بود که بهدلیل محدود بودن تعداد افراد جامعهی آماری ...
-
شناسایی عوامل اثرگذار برانتخاب راهبردهای تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در حوزه صنعت پتروشیمی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)بررسی روند ذخایر هیدرو کربوری و توزیع جغرافیایی آن در سطح جهان نشان میدهد که تا افق 2025 میلادی تنها پنج کشور خاورمیانه شامل عربستان سعودی، ایران، عراق، کویت و امارات عمدهترین تولیدکنندهی محصولات پتروشیمی خواهند بود. ...
-
رابطهی بین ویژگیهای شخصیتی، مهارتهای فردی و سبک رهبری با عملکرد کسبوکار کارآفرینان ورزشی استان تهران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)هدف این پژوهش بررسی رابطهی بین ویژگیها، مهارتهای فردی و سبک رهبری با عملکرد کسبوکار کارآفرینان ورزشی است. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی بوده و از نظر هدف جزو پژوهشهای بنیادی میباشد. از پرسشنامهی ویژگیهای ...



