مرور دوره 5, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار

  • الگوی عوامل فردی و اجتماعی موثر بر تشخیص فرصت‌های کارآفرینانه 

    عزیزی, شهریار؛ موتمنی, علیرضا؛ عبداله‌پور, امیررضا (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)
    کارآفرینی و تشخیص فرصت به‌شدت به یک‌دیگر گره خورده‌اند و یکی از بخش‌های مهم در فرایند کارآفرینی تشخیص فرصت می‌باشد. هدف این تحقیق بررسی تاثیر عوامل فردی و اجتماعی و هوشیاری کارآفرینانه بر تشخیص فرصت و طرح تحقیق توصیفی- ...

  • شناسایی میزان تأثیر جو سازمانی بر نوآوری (مطالعه موردی: بانک ملت) 

    محمدکاظمی, رضا؛ جعفری مقدم, سعید؛ سهیلی, سارا (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)
    جو سازمانی با ابعادی تعیین‌کننده در سازمان (مانند ساختار سازمانی، ارتباطات، پاداش، تعهد سازمانی، ریسک‌پذیری و کار گروهی) از جمله مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر نوآوری به‌شمار می‌آید. هدف این پژوهش شناسایی تاثیر جو سازمانی بر ...

  • ارتقای کارآفرینی؛ تحلیلی بر نقش شاخص‌های مدل فرهنگی گلوب (GLOBE) 

    فانی, علی‌اصغر؛ باباشاهی, جبار؛ افخمی اردکانی, مهدی؛ ابراهیمی, محسن (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)
    حضور در محیط متلاطم و بازار رقابتی و الزام به نوآوری، سازمان‌های پژوهشی را به‌سمت و سوی کارآفرینی سوق می‌دهد. الزام پژوهشگاه صنعت نفت به پیشگامی در حوزه فناوری و خلق ثروت از طریق توسعه و تجاری‌سازی فناوری باعث شده است که ...

  • نقش مدیریت منابع انسانی الکترونیکی بر نوآوری سازمانی 

    ایمانی‌پور, نرگس؛ محمدپور, سعیده؛ قلی‌پور, آرین (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)
    امروزه نفوذ فناوری اط?عات در فرایندها و نظام‌های منابع انسان? رو?کرد جد?دی را باعنوان مد?ر?ت منابع انسان? الکترونیکی ایجاد کرده است. از سوی دیگر سازمان‌ها باید شرایطی را فراهم کنند تا خلاقیت کارکنان بارور شده، و بتوانند ...

  • اولویت‌بندی عوامل موثر بر موفقیت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط حوزه فناوری‏های برتر- رویکرد فرایند تحلیل شبکه‏ای فازی 

    آذر, عادل؛ صادقی, آرش؛ کردنائیج, اسدا... (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)
    کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط نقش محوری در توسعه‌ی اقتصادی کشور‏ها دارند و این بنگاه‏ها حدود 80 درصد رشد اقتصادی جهان را شامل می‏شوند. با این وجود درصد بالایی از بنگاه‏های کوچک در سال‏های اولیه‌ی تاسیس با شکست مواجه می‏شوند. ...

  • تأثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانه‌ی سازمان (مطالعه موردی: شرکت خودروسازی زامیاد) 

    مبینی¬دهکردی, علی¬؛ رضازاده, آرش؛ دهقان نجم‌آبادی, عامر؛ دهقان نجم‌آبادی, منصور (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)
    هدف این پژوهش، بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر گرایش کارآفرینانه‌ی سازمان در شرکت خودروسازی زامیاد است. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل 180 نفر از کارشناسان شرکت خودروسازی زامیاد بود که به‌دلیل محدود بودن تعداد افراد جامعه‌ی آماری ...

  • شناسایی عوامل اثرگذار برانتخاب راهبردهای تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی در حوزه صنعت پتروشیمی 

    میگون‌پوری, محمدرضا؛ احمدی, بهشاد (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)
    بررسی روند ذخایر هیدرو کربوری و توزیع جغرافیایی آن در سطح جهان نشان می‌دهد که تا افق 2025 میلادی تنها پنج کشور خاورمیانه شامل عربستان سعودی، ایران، عراق، کویت و امارات عمده‌ترین تولیدکننده‌ی محصولات پتروشیمی خواهند بود. ...

  • رابطه‌ی بین ویژگی‌های شخصیتی، مهارت‌های فردی و سبک رهبری با عملکرد کسب‌وکار کارآفرینان ورزشی استان تهران 

    درودیان, علی اصغر؛ مظفری, سیدامیر احمد؛ تندنویس, فریدون؛ کاظم‌نژاد لیلی, انوشیروان (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2012-08-22)
    هدف این پژوهش بررسی رابطه‌ی بین ویژگی‌ها، مهارت‌های فردی و سبک رهبری با عملکرد کسب‌وکار کارآفرینان ورزشی است. روش تحقیق، توصیفی و از نوع هم‌بستگی بوده و از نظر هدف جزو پژوهش‌های بنیادی می‌باشد. از پرسش‌نامه‌ی ویژگی‌های ...