مرور دوره 20, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
آموزش خوشنویسی، به مثابه نسخه کامل آموزش سنتی هنر
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2015-08-23)از نظام آموزشهای سنتی در زمینهی هنرهای تجسمی در دورهی پیشامدرن آگاهی چندانی در دست نیست. آموزش خوشنویسی، را میتوان از جمله آموزشهای سنتی هنر دانست که آیینها و متون آموزشی آن تقریباً دست نخورده باقی ماندهاست.آموزش ...
-
تحلیل معناشناختی دو نگاره از شاهنامۀ فردوسی بر اساس الگوی نشانهشناسی اجتماعی تصویر
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2015-08-23)شاهنامۀ فردوسی بیشتر از هر اثر ادبی دیگری در تاریخ نگارگری ایران مصور شدهاست. گسترۀ مطالعاتی که تاکنون بر روی نگارههای مذکور انجام شدهاست را میتوان به دو رویکرد عمده تقسیم کرد. در غالب این مطالعات، آثار صرفاً بازنمودی ...
-
طراحی مجموعه- مبلمان فضای باز دانشگاه علم وصنعت ایران بر اساس مؤلفههای توسعه پایدار
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2015-08-23)تلاش بسیاری از دانشگاههای موجود در ایران در راستای تبیین سطوح نیازمندیهای پایداری لازم برای آیندهاست تا موجبات ارتقای مفاهیم توسعه پایداررا فراهم آورند. از سوی دیگر بیشترین تمرکز آموزش عالی بر روی فضاهای رسمی آموزشی ...
-
مجسمه های گچی سلجوقی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2015-08-23)مجسمههای گچی در روند تبارشناسی و تاریخ نگاری هنر سلجوقی مهجور مانده است. این گونه کمال یافته حتی از آن روی که مصداق بارز و تجسم یافته اندیشه «تحریم شمایل نگاری» در شریعت و فقه اسلامی است؛ در احتساب ظرفیتهای هنری- صنعتی ...
-
مطالعه نقش استعاره درمحصولات صنعتی در دوره ی پست مدرن
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2015-08-23)زبان، درک ما را از واقعیت شکل میدهد و استعاره، ابزاری است برای توسعهی زبان. پس استعاره ابزاری است برای توسعهی ادراک ما از واقعیت. درگذار از دورهی مدرن به پستمدرن، هنرمندان از استعاره و تمثیل به عنوان ابزاری برای شکل ...



