ارزشیابی یادگیری-محور در مهارت خوانش: مطالعه ای ترکیبی از عملکردها و دیدگاه های اساتید رشتة آموزش زبان انگلیسی ایران
(ندگان)پدیدآور
بیک محمدی, مریمعلوی, سیدمحمدکیوان پناه, شیوانوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مطالعه به بررسی عملکردها و دیدگاه های ارزشیابی یادگیری-محور مهارت خوانش از منظر اساتید رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه های ایران می پردازد. در این مطالعة ترکیبی متوالی-تبیینی ، رهیافت های کمی از طریق پیمایش 180 استاد که به صورت طبقه ای هدفمند انتخاب شده بودند حاصل شد. سپس، جهت تبیین دادهای کمی، نویسندگان با 15 استاد که به صورت نمونه گیری حداکثر اختلاف انتخاب شده بودند، مصاحبه هایی انجام دادند. نتایج کمی نشان می دهد که اساتید در ارزشیابی مهارت خوانش از هر دو دستة کلی ارزشیابی- ارزشیابی سنتی و جایگزین - اما با فراوانی متفاوت استفاده می کنند. همچنین، تقریباً نیمی از اساتید از مشارکت دانشجویان از طریق فعالیت خود ارزیابی و ارزیابی همکلاسی بهره می برند. افزون بر این، پاسخ دهندگان بازخوردی را مناسب می انگارند که در فراگیران ایجاد انگیزه کند. همچنین، نتایج کیفی به تبیین یافته های کمی در مورد ارزشیابی یادگیری-محور از منظر اساتید پرداخته است.
کلید واژگان
ارزشیابیارزشیابی یادگیری-محور
مهارت خوانش
روش پژوهش ترکیبی
مطالعة ترکیبی متوالی-تبیینی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-06-211399-04-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
گروه زبان های خارجه، دانشکده زبان و ادبیات خارجه، دانشگاه تهراندانشگاه تهران
هیات علمی دانشکده زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران
شاپا
2588-41232588-7521




