مقایسۀ کیفی و کمی نوازه های دریافتی مدرسان زبان انگلیسی از سوی زبان آموزان براساس عامل جنسیت
(ندگان)پدیدآور
پیش قدم, رضافیروزیان پوراصفهانی, آیدانادری, سمانهنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر بر آن hست تا به شیوهای کیفی و کمی، نوازههای دریافتی مدرسان زبان انگلیسی از سوی زبانآموزان زبان انگلیسی را با درنظرگرفتن عامل جنسیتِ مدرس مورد کنکاش قرار دهد. در مرحلۀ کیفی، شرکتکنندگان متشکل از 28 مدرس انتخاب گردید. انواع نوازههای دریافتی مدرسان به واسطه مصاحبههای نیمهساختاریافته با آنها، مورد بررسی قرار گرفت و پرسشنامهای طراحی شد. پس از تأیید روایی و پایایی آن، پرسشنامه در اختیار 181 مدرس قرار داده شد و تفاوت نوازههای دریافتی مدرسان به لحاظ کمی مورد تحلیل واقع شد. یافته-های کیفی نشان داد که مدرسان زن در مقایسه با مدرسان مرد، نسبت به دریافت نوازههای غیرکلامی مثبت، کلامی غیرشرطی منفی و کلامی شرطی منفی حساستر بودند. نتایج بخش کمی نیز نشان داد که میان بهرۀ نوازهای مدرسان زن و مرد از نظر حسی که در نتیجۀ دریافت انواع نوازههای غیرکلامی مثبت، عدم دریافت نوازه و کلامی شرطی منفی ایجاد میشود، تفاوت معناردار وجود دارد.
کلید واژگان
"نوازش""نوازه"
"نوازه شونده"
"نوازه گر"
"جنسیت"
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
گروه آموزشی زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانزبان انگلیسی، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، مشهد
دانشگاه جامع علمی کاربردی
شاپا
2588-41232588-7521




