بررسی تأثیر ارزشیابی پویا بر یادگیری ترکیبهای لغوی متجانس و غیر متجانس در زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
(ندگان)پدیدآور
خمیجانی فراهانی, علی اکبرمیرزایی, غلامرضانوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در تحقیق حاضر تلاش برای بررسی تاثیر ارزشیابی پویا بر یادگیری ترکیبهای لغوی متجانس و نامتجانس در زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی شده است. از بین صد و بیست زبان آموز بر اساس آزمون تعیین سطح آکسفورد شصت دانشآموز انتخاب شده و به دو گروه سی نفره ی آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. در طول ده جلسه اعمال آزمایش که در هر نوبت چهار ترکیب متجانس و چهار ترکیب نامتجانس به آنها آموزش داده شد، درمجموع هشتاد ترکیب ارائه شد. گروه آزمایشی در معرض طرح پیشآزمون – همیاری - پسآزمون (مدل فشردهی ارزشیابی پویا) قرار گرفتند، درحالیکه برای آموزش این ترکیبها به گروه کنترل از مدلهای رایج آموزشی استفاده شد. یافتههای حاصل از آزمون تحلیل کواریانس (ANCOVA) نشان میدهد ارزشیابی پویا تأثیر به سزایی بر یادگیری ترکیبهای متجانس و بهخصوص نامتجانس در زبان آموزان ایرانی دارد و به تأثیر آن ها بر به چالش کشیدن شاخصههای زبانشناسی اشاره میکند.
کلید واژگان
ارزشیابی پویاترکیبهای لغوی متجانس
ترکیب های لغوی نامتجانس
ناحیه توسعه مجاور
زبان آموزان زبان انگلیسی بهعنوان زبان خارجی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه ادبیات زبان انگلیسی دانشکده زبانهای دانشگاه تهراندپارتمان آموزش زبان انگلیسی، پردیس بینالمللی کیش، دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2588-41232588-7521




