• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان شهر چابهار: نقش یک‌زبانه و دوزبانه و جنسیت

    (ندگان)پدیدآور
    اکبری بورنگ, محمدبلوچ, حفیظهرودی علی‌آبادی, ثریاعسگری, علیپورشافعی, هادی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    242.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چگونگی ارتباط میان دوزبانگی و تعلیم و تربیت از موضوعات مهمی است که امروزه سیاست‌گذاران آموزشی، روان‌شناسان و معلمان با آن مواجه هستند. پژوهش حاضر باهدف بررسی نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه شهر چابهار طراحی و اجرا شد. این پژوهش توصیفی و از نوع علی- مقایسه‌ای است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه شهر چابهار مشغول به تحصیل در سال 93-92 می‌باشد که به‌صورت نمونه‌گیری طبقه‌ای برابر تعداد 240 دانش‌آموز (120 فارس و 120 بلوچ) موردمطالعه قرار گرفتند. جمع‌آوری داده‌ها با استفاده از پرسشنامه نگرش گاردنر انجام شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آزمون آماری تی مستقل و رگرسیون گام‌به‌گام با کمک نرم‌افزار spss استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که بین نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان یک‌زبانه و دوزبانه و دانش‌آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود ندارد. نتایج حاصل از رگرسیون نیز نشان داد نگرش پیش‌بینی‌کننده موفقیت تحصیلی است.
    کلید واژگان
    "بلوچ"
    "فارس"
    "نگرش"
    "زبان انگلیسی"
    "موفقیت تحصیلی"

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    The University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه بیرجند
    کارشناس ارشد علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه بیرجند، ایران
    کارشناس ارشد علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه بیرجند، ایران
    استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه بیرجند، ایران
    دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه بیرجند، ایران

    شاپا
    2588-4123
    2588-7521
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2019.251080.470
    https://jflr.ut.ac.ir/article_72477.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459718

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب