سنجش کیفی برداشت معلمان زبان از آموزش دستور در رویکرد ارتباطی و جایگاه این مقوله در کتابهای نوتالیف زبان انگلیسی
(ندگان)پدیدآور
علوی مقدم, سید بهنامداوری, حسینخیر آبادی, رضانوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آموزش دستور زبان از موضوعات بحث برانگیز در حوزه آموزش زبان است که در نتیجه ظهور رویکردهای جدید آموزشی فراز و نشیب هایی داشته وبا ظهور رویکرد ارتباطی ، کماکان آموزش یا عدم آموزش دستور زبان مطرح است. از این رو، در مقاله حاضر، به بررسی منطق بهره گیری از آموزش دستور زبان در رویکرد ارتباطی پرداخته شده و سپس نظر به ورود این مقوله به کتابهای نوتالیف زبان انگلیسی در نظام رسمی آموزش و پرورش که بر پایه رویکرد ارتباطی تدوین شده اند، به سنجش برداشت دبیران نسبت به این مقوله پرداخته شده است. در راستای نیل به این هدف، در قالب مصاحبه کانونی از هشت دبیر زبان ارزیابی به عمل آمد. یافته ها مبین آن است که دبیران زبان انگلیسی، برخلاف منطق حاکم بر بهره گیری آموزش دستور زبان در رویکرد ارتباطی، متاثر از نوعی تلقی رایج، آموزش دستور زبان در کتابهای جدید را در تعارض با رویکرد ارتباطی برمیشمارند؛ موضوعی که ضرورت دانش افزایی مدرسان در راستای اجرای برنامه جدید آموزش زبان را اجتناب ناپذیر میسازد.
کلید واژگان
دستور زبانرویکرد ارتباطی
کتابهای درسی
زبان انگلیسی
برداشت دبیران
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-01-211396-11-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیعضو هیات علمی دانشگاه دامغان
عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
شاپا
2588-41232588-7521




