نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسیری, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorقربان دایی, ستارهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:49:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:49:00Z
dc.date.available1399-08-01T19:49:00Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:49:00Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-02en_US
dc.date.submitted1395-08-12fa_IR
dc.identifier.citationسیری, مسعود, قربان دایی, ستاره. (1395). تاثیر خودآزمایی مهارت نگارش به روشهای سازنده و پایان محور بر عملکرد نگارش و دقت خودآزمایی زبان آموزان ایرانی. پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی, 6(2), 343-364. doi: 10.22059/jflr.2017.219338.299fa_IR
dc.identifier.issn2588-4123
dc.identifier.issn2588-7521
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jflr.2017.219338.299
dc.identifier.urihttps://jflr.ut.ac.ir/article_63528.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459693
dc.description.abstractهدف از خودآزمایی به‌صورت سازنده و یا پایان‌محور می‌تواند در میزان دقت نمره‌دهی خودآزمایی زبان‌آموزان تاثیر بگذارد، بنابراین این پژوهش به‌بررسی اینکه آیا خودآزمایی به‌روشهای سازنده و پایان‌محور تاثیرات متفاوتی بر نگارش و میزان دقت نمره‌دهی زبان‌آموزان در خود‌آزمایی میگزارد یا خیر می‌پردازد. بدین منظور، 60 زبان‌آموز سطح میانی به‌دو گروه سازنده و پایان‌محور به‌صورت تصادفی تقسیم شدند، و یک پیش‌آزمون برای سنجش فعلی آن‌ها در نگارش پاراگراف اجرا شد. در گروه سازنده، نمره خودآزمایی زبان‌آموزان از میانگین نمره معیار دو مصحح تفریق می‌شد تا میزان خطا در خودآزمایی مشخص شود. در گروه پایان‌محور شرایط مشابهی وجود داشت اما میزان دقت در انجام خودآزمایی به‌عنوان بخشی از نمرهء پایان دوره در نظر گرفته شد. بعد از اجرای پس‌آزمون ،نتایج بررسی کواریانس نشان داد که زبان‌آموزان هر دو گروه بهبود معنادار و برابری در کیفیت عملکرد نگارش داشتند، اما زبان‌آموزان گروه پایان‌محور افزایش بیشتری در میزان دقت خودآزمایی از‌خود نشان دادند.fa_IR
dc.format.extent283
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherThe University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجیfa_IR
dc.relation.ispartofForeign Language Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jflr.2017.219338.299
dc.subjectخودآزماییfa_IR
dc.subjectسنجش سازندهfa_IR
dc.subjectسنجش پایان محورfa_IR
dc.subjectعملکرد نگارشfa_IR
dc.subjectدقت سنجشfa_IR
dc.titleتاثیر خودآزمایی مهارت نگارش به روشهای سازنده و پایان محور بر عملکرد نگارش و دقت خودآزمایی زبان آموزان ایرانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار زبان انگلیسی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهرانfa_IR
dc.contributor.department:کارشناسی ارشد زبان انگلیسی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage343
dc.citation.epage364


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد