آسیب شناسی چگونگی آموزش زبان انگلیسی ویژه گردشگری در دانشگاههای کشور
(ندگان)پدیدآور
کیوان پناه, شیواعلوی, سید محمدشریفی, اسدالهنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مقاله آسیب شناسی کیفیت آموزش زبان انگلیسی تخصصی گردشگری در دانشگاههای ایران با استفاده از مدل کیرکپتریک (Kirkpatrick) است و در آن، واحدهای زبان انگلیسی تخصصی گردشگری در دانشگاههای ایران از چهار سطح واکنش، یادگیری، رفتار و نتایج مورد ارزیابی قرار میگیرد. در این مطالعه کیفیت اجرای دروس مربوطه از دیدگاه 50 مدرس زبان انگلیسی در این دانشگاهها، 200 فارغالتحصیل کارشناسی رشته گردشگری و 30 مدیر و صاحب کسبوکار در صنعت گردشگری ایران مورد بررسی قرار گرفت. ابزار پژوهش در این مطالعه شامل مستندات، پرسشنامه و مصاحبه بود. نتایج مطالعه نشان داد که اکثر فارغالتحصیلان مهارت قابل قبول برای گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی با توجه به اهداف تعریفشده توسط شورای عالی برنامهریزی درسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین جهت اشتغال در صنعت گردشگری را نداشتند. کاهش تعداد دانشجویان در کلاس ، تجهیز کلاسها به امکانات کافی، کاهش زمان صحبت مدرسین در کلاس درس، افزایش زمان صحبت کردن دانشجویان در کلاس، بهبود انگیزه دانشجویان از پیشنهادات این مطالعه بوده است.
کلید واژگان
ارزیابیارزیابی برنامه آموزشی
مدل Kirkpatrick
انگلیسی تخصصی گردشگری
فارغالتحصیلان رشته گردشگری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه زبان انگلیسیاستاد گروه زبان انگلیسی
دانشجوی دکترا-دانشگاه تهران
شاپا
2588-41232588-7521




