ارزشیابی صلاحیت حرفه ای مدرسین زبان انگلیسی سطح بزرگسال در بخش خصوصی آموزش زبان ایران
(ندگان)پدیدآور
موسوی, ملیحه الساداتعطایی, محمودرضابابایی, عصمتنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده هدف اصلی ارزشیابی استاندارد-محور تضمین کیفت و مسئولیتپذیری معلمان در محیطهای آموزشی است. این پژوهش سعی در ارزشیابی صلاحیت حرفهای معلمان سطح بزرگسال شاغل در آموزشگاههای خصوصی ایران دارد. بدین منظور، 385 معلم شاغل به خدمت در اقصی نقاط ایران به پرسشنامه خودارزیابی معلمان زبان (نویسنده و همکاران، 2016) پاسخ دادند. به علاوه، با 25 نفر از آنها در مناطق مختلف مصاحبه شد و 32 نفر از این معلمان در حین تدریس در تهران و حومه تهران مشاهده شدند. نتایج تحقیق حاضر نشان دهنده نقاط ضعف و قوت معلمان زبان انگلیسی سطح بزرگسال شاغل در بخش خصوصی در پنج مولفه توصیف زبان و درک فرایند فراگیری و رشد زبان، مهارت بینفرهنگی، مهارت ارزیابی، مهارت برنامهریزی، بهکارگیری، و مدیریت کلاس، و مهارت حرفهای است. نتایج تحقیق حاضر دارای کاربردهای مهمی برای سیاستگذاران ، برنامه ریزان ، اساتید، و مربیان معلمان در رشته آموزش زبان انگلیسی است. واژه های کلیدی: ارزشیابی معلم، شاخصه عملکرد، بخش خصوصی، استانداردهای کیفی، توان حرفه ایی
کلید واژگان
واژه های کلیدی: ارزشیابی معلمشاخصه عملکرد
بخش خصوصی
استانداردهای کیفی
توان حرفه ای
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-09-231393-07-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
پیام نوردانشگاه خوارزمی
دانشگاه خوارزمی
شاپا
2588-41232588-7521




