• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشهای زبانشناختی در زبانهای خارجی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    فعالیت های جمعی در باور معلمان و زبان آموزان و درعرصه کلاس درس

    (ندگان)پدیدآور
    سیفوری, زهرهفرتاش, فریناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    240.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    فعالیت های جمعی1 الگوهایی هستند برای مشارکت زبان‌آموزان در فرایند تدریس . کاربرد صحیح این ساختارها، موجب کنترل جنبه‌ های عاطفی، شناختی، و اجتماعی آموزش و ارتقاء کیفی آن می‌شود. پژوهش حاضر، به مقایسة باورهای زبان-آموزان و معلمان انگلیسی نسبت به این ساختارها و مقایسة آن با کاربرد عملی آن‌ها در فرایند تدریس پرداخته است. جامعة آماری 13 معلم و 120 زبان‌ آموز سطح متوسط در دو آموزشگاه انگلیسی بودند و نمونة تحقیق شامل 8 معلم و 80 زبان‌آموز حاضر در کلاس-های آنان بود. دو پرسشنامه و یک فرم مشاهدة محقق‌ساخته که روایی و پایایی آن‌ها احراز شد، برای سنجش باورها در حوزة این سه نوع فعالیت و ثبت کاربرد آن‌ها در 4 جلسة آموزشی هر کلاس به‌کار گرفته شد. آزمون تی نمونه‌های وابسته نشانگر تفاوت معنادار بین باور معلمان و زبان آموزان نسبت به فعالیت‌های جمعی و باور مثبت معلمان و کاربرد محدود آن‌ها از فعالیت های جمعی بود. یافته‌های نتایج ضرورت ارتقاء مهارت‌های مدیریتی معلمان انگلیسی در تنظیم و اجرای فعالیت‌های جمعی در کلاس را تأیید می‌کند.
    کلید واژگان
    باورهای زبان آموزان
    باورها معلمان
    تدریس کلاسی
    فعالیت جمعی
    کاربرد فعالیت های جمعی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-04-21
    1398-02-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    The University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، گروه زبان انگلیسی، تبریز، ایران
    دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، گروه زبان انگلیسی، تبریز، ایران

    شاپا
    2588-4123
    2588-7521
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jflr.2018.242449.401
    https://jflr.ut.ac.ir/article_70891.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/459656

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب