فعالیت های جمعی در باور معلمان و زبان آموزان و درعرصه کلاس درس
(ندگان)پدیدآور
سیفوری, زهرهفرتاش, فرینازنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فعالیت های جمعی1 الگوهایی هستند برای مشارکت زبانآموزان در فرایند تدریس . کاربرد صحیح این ساختارها، موجب کنترل جنبه های عاطفی، شناختی، و اجتماعی آموزش و ارتقاء کیفی آن میشود. پژوهش حاضر، به مقایسة باورهای زبان-آموزان و معلمان انگلیسی نسبت به این ساختارها و مقایسة آن با کاربرد عملی آنها در فرایند تدریس پرداخته است. جامعة آماری 13 معلم و 120 زبان آموز سطح متوسط در دو آموزشگاه انگلیسی بودند و نمونة تحقیق شامل 8 معلم و 80 زبانآموز حاضر در کلاس-های آنان بود. دو پرسشنامه و یک فرم مشاهدة محققساخته که روایی و پایایی آنها احراز شد، برای سنجش باورها در حوزة این سه نوع فعالیت و ثبت کاربرد آنها در 4 جلسة آموزشی هر کلاس بهکار گرفته شد. آزمون تی نمونههای وابسته نشانگر تفاوت معنادار بین باور معلمان و زبان آموزان نسبت به فعالیتهای جمعی و باور مثبت معلمان و کاربرد محدود آنها از فعالیت های جمعی بود. یافتههای نتایج ضرورت ارتقاء مهارتهای مدیریتی معلمان انگلیسی در تنظیم و اجرای فعالیتهای جمعی در کلاس را تأیید میکند.
کلید واژگان
باورهای زبان آموزانباورها معلمان
تدریس کلاسی
فعالیت جمعی
کاربرد فعالیت های جمعی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-04-211398-02-01
ناشر
دانشگاه تهرانThe University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، گروه زبان انگلیسی، تبریز، ایراندانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، گروه زبان انگلیسی، تبریز، ایران
شاپا
2588-41232588-7521




