آسیبشناسی سیاستگذاری تولید محتوای فضای مجازی در ایران
(ندگان)پدیدآور
شریفی, سید مهدیمرزبان, بیتالبافی, سمیهنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر شناخت و بررسی آسیبهای فرایند سیاستگذاری نظارت بر مدیریت تولید محتوا در فضای مجازی ایران است. روش: این پژوهش با استفاده از رویکرد کیفی اجرا شده و دادههای آن از طریق برگزاری مصاحبههای نیمه ساختاریافته با 10 نفر از خبرگان حوزه قوانین و مقررات فضای مجازی که دست کم پنج سال سابقه فعالیت در این حوزه را داشتند، جمعآوری شده است. همچنین روش نمونهگیری، گلوله برفی بوده است. یافتهها: با استفاده از روش تجزیه و تحلیل مضمون متن مصاحبهها، آسیبهای فرایند سیاستگذاری مدیریت و نظارت بر تولید محتوا در فضای مجازی، شناسایی شد و در هفت دسته کلی قرار گرفت. نتیجهگیری: آسیبهای شناسایی شده که به هفت طبقه دستهبندی شدند، عبارتاند از: آسیبهای سیستم نظارتی، سیاستهای تولید محتوا، حمایت از تولید محتوا، امنیت و حریم خصوصی، عوامل و زیرساختهای فرهنگی، ضعف در تصمیمگیری و زیرساختهای فنی.
کلید واژگان
آسیبشناسیسیاستگذاری
فضای مجازی
قوانین و مقررات
مدیریت تولید محتوا
27. شهر دیجیتال
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-07-231397-05-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایراندانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ـ شاخه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
دکتری مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-58772423-5342




