نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمنوریان, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:22:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:22:37Z
dc.date.available1399-08-01T19:22:37Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:22:37Z
dc.date.issued2015-12-22en_US
dc.date.issued1394-10-01fa_IR
dc.date.submitted2014-06-06en_US
dc.date.submitted1393-03-16fa_IR
dc.identifier.citationمنوریان, عباس. (1394). مدل اجرای خط‌مشی ‌های اصلاح اداری با رویکرد یادگیری. مدیریت دولتی, 7(4), 839-864. doi: 10.22059/jipa.2015.51040fa_IR
dc.identifier.issn2008-5877
dc.identifier.issn2423-5342
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jipa.2015.51040
dc.identifier.urihttps://jipa.ut.ac.ir/article_51040.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/457986
dc.description.abstractدر زمینۀ اجرای خط‎مشی،‏ پژوهش چندانی در سطح جهان صورت نگرفته است و دربارۀ مدل‌های اجرا اختلاف نظر زیادی به چشم می‎خورد. در این پژوهش، تلاش شده است به موضوعی که در فرایند اجرا حلقۀ مفقوده تلقی می‏شود، یعنی ارتقای قابلیت و شایستگی مجریان خط‎مشی‏ها از طریق یادگیری خط‎مشی، پرداخته شود. داده‎های پژوهش کیفی و رویکرد آن نظریۀ داده‎بنیاد است. جامعۀ آماری پژوهش را خبرگان آشنا با فرایند تدوین و اجرای خط‎مشی‏ها و یادگیری سازمانی شکل داده‎اند. از طریق نمونه‎گیری نظری با 16 نفر از آنان مصاحبه‎های عمیق به‎عمل آمد. در این روش، پژوهشگر با رویکردی استقرایی به تدوین نظریه‎ای قابل اتکا در زمینۀ اجرای‏ خط‎مشی‏های تحول اداری (با رویکر یادگیری) و چرخۀ یادگیری خط‎مشی اقدام می‎کند. یادگیری خط‎مشی، به‎منزلۀ پدیدۀ اصلی و ‌هد‌ف نهایی، نظام اداری‏ای با ویژگی‌هایی چون چابکی، خدمات دولتی با کیفیت و ارزان، افزایش و سهولت دسترسی شهروندان به خدمات دولتی، ارتقای رضایت کارگزاران دولتی و افزایش رضایت مردم از خدمات دولتی مشخص شد. همچنین‌ با بهره‎مندی از مدل میدان نیرو، عوامل بازدارنده و پیش‌برنده نیز تعیین شدند.fa_IR
dc.format.extent805
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت دولتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Public Administrationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jipa.2015.51040
dc.subjectاجرای خط‎مشیfa_IR
dc.subjectتحول اداریfa_IR
dc.subjectخط‎مشی‎گذاریfa_IR
dc.subjectیادگیری خط‎مشیfa_IR
dc.titleمدل اجرای خط‌مشی ‌های اصلاح اداری با رویکرد یادگیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue4
dc.citation.spage839
dc.citation.epage864


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد