مرور دوره 7, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
بررسی تأثیر ادراک از سیرت نیکوی مدیران بر اعتماد سازمانی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2015-12-22)این پژوهش، با هدف بررسی تأثیر ادراک از سیرت نیکوی مدیران بر اعتماد سازمانی در سازمان تأمین اجتماعی استان کرمان صورت پذیرفته است. این پژوهش، توصیفی و از لحاظ هدف، کاربردی است. جامعة آماری آن شامل 400 نفر از کارکنان سازمان ...
-
بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر اجرای موفق رویدادهای فرهنگی از دیدگاه گردشگران
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2015-12-22)گردشگری رویداد، یکی از راهبردهای مهم برای توزیع گردشگری بهصورت عادلانه و منظم در مناطق و زمانهای مختلف در کشور محسوب میشود. این پژوهش، به پرشدن شکاف پژوهشی در حوزۀ رویدادهای فرهنگی کمک میکند و در آن، تأثیر عوامل مؤثر ...
-
بررسی تأثیر مدل ویژگی های شغلی بر کامیابی در کار (مطالعۀ موردی: بانک رفاه)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2015-12-22)یکی از مفاهیم جدید مطرحشده در حوزۀ پژوهش سازمانی مثبت، مفهوم کامیابی در کار است. کامیابی در کار زمانی تحقق مییابد که افراد هنگام انجام وظایف شغلی خود بهطور همزمان یادگیری و سرزندگی را تجربه کنند. در صورتیکه بتوان ...
-
بررسی تأثیر مشتریگرایی مؤسسات خدماتی و بهداشتی بر نوآوری راهبردی (مطالعۀ موردی: بیمارستان نیکان)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2015-12-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مشتریگرایی بر نوآوری راهبردی در بیمارستان نیکان است. این تحقیق، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی است که بهروش پیمایش انجام شده است. جامعۀ آماری پژوهش شامل مدیران و مشتریان بیمارستان ...
-
بررسی رابطۀ میان سبک تفکر راهبردی و سبک بازی کاربران در محیط بازی رایانهای «جنگ قبایل» با هدف ارائۀ راهکارهای مدیریتی برای طراحان و برنامهریزان رسانهای
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2015-12-22)پژوهش حاضر با هدف برقراری ارتباط میان سبک تفکر راهبردی و سبک بازی بازیکنان بازی رایانهای جنگ قبایل و معرفی ابزاری جدید در سنجش مهارت تفکر راهبردی این بازی انجام شده است. بدینمنظور، ابعاد تفکر راهبردی جان پیساپیا از یکسو ...
-
تبیین ارتباط توانمندسازی کارکنان با نوآوری در خدمات عمومی با تأکید بر تعلقخاطر کاری
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2015-12-22)سازمانهای دولتی، بهعنوان یکی از ارکان مهم در تأمین خدمات عمومی و اساسی مورد نیاز شهروندان و بهعنوان تدوینکنندگان و مجریان قوانین و خطمشیهای عمومی، در اقتصاد خدماتمحور امروزی، در هر جامعهای از جمله ایران نقش مهمی ...
-
تحلیل چند سطحی عوامل مؤثر بر انگیزۀ خدمت در بخش عمومی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2015-12-22)دانش سازمانی در حال حرکت به سمت شکلگیری پارادایمی است که بتواند شکاف میان سطوح خرد و کلان را در تئوریها و پژوهشها کم یاحذف کند. یکی از موضوعاتی که به ماهیت چندسطحی آن در پژوهشهای اخیر توجه شده است، موضوع انگیزۀ خدمت ...
-
تسهیل آوای سازمانی از طریق رهبری قابل اعتماد «رویکردی به تعاملات رهبرـ پیرو»
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2015-12-22)هدف از این پژوهش، بررسی رابطۀ رهبری قابل اعتماد با آوای سازمانی است. جامعۀ آماری پژوهش، تمام کارکنان ادارۀ کل راه و شهرسازی استان تهران (400 نفر) است که بهکمک روش نمونهگیری تصادفی ساده 169 نفر از آنها انتخاب شدند و به ...
-
طراحی مدل توسعۀ مدیریتی کتابخانههای دیجیتال در کشور با رویکرد منبعمحور
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2015-12-22)علیرغم اینکه بیش از یک دهه از ایجاد کتابخانههای دیجیتال در کشور میگذرد، این کتابخانهها به رشد و توسعه و رسیدن به رسالت واقعیشان- که همانا پاسخگویی به نیازهای امروز مخاطبانشان است- دست نیافتهاند. در این میان، عواملی ...
-
مدل اجرای خطمشی های اصلاح اداری با رویکرد یادگیری
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 2015-12-22)در زمینۀ اجرای خطمشی، پژوهش چندانی در سطح جهان صورت نگرفته است و دربارۀ مدلهای اجرا اختلاف نظر زیادی به چشم میخورد. در این پژوهش، تلاش شده است به موضوعی که در فرایند اجرا حلقۀ مفقوده تلقی میشود، یعنی ارتقای قابلیت و ...



