ارزشیابی آموزش ضمن خدمت طرح تکفا (مهارت واژهپردازی) از دیدگاه کارکنان//
(ندگان)پدیدآور
دانایی, میتراآجیلی, عبدالعظیمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
ارزشیابی دوره آموزشی (واژه پردازی) ضمن خدمت طرح تکفا(توسعه کاربردی فناوری اطلاعات) از دیدگاه کارکنان جهاد کشاورزی هدف اصلی این پژوهش بوده است. این پژوهش، توصیفی ـ پیمایشی بوده و جامعه آماری آن را 100 نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی که در دوره آموزشی واژهپردازی شرکت داشتهاند، تشکیل داده بودند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه و به روش سرشماری جمع آوری شد. متغیر وابسته، «اثربخشی» دوره آموزشی واژهپردازی، و متغیرهای مستقل شامل: جنسیت، سن، تحصیلات، سنوات خدمت، ارایه روشن اهداف و سرفصلهای آموزشی، رضایت از مربیان و آموزشگران دوره، محتوای آموزشی، روش آموزشی، محیط و امکانات آموزشی بوده است. ضریب آلفای کرونباخ برای متغیرهای مورد مطالعه، به طور متوسط 84 درصد شد. بین «اثربخشی» دوره آموزشی واژهپردازی طرح تکفا، با متغیرهای شخصی سن و سنوات خدمت رابطه منفی و معنیداری وجود داشت؛ اما با میزان تحصیلات افراد مورد مطالعه رابطه معنیداری دیده نشد. همچنین، با متغیرهای رضایت از آموزشگران، محتوا و روشها و وسایل کمک آموزشی با 99 درصد اطمینان، و با ارایه روشن اهداف و سرفصلهای دوره با 95 درصد اطمینان، رابطه مثبت و معنیداری وجود داشت. ولی، با متغیر محیط و امکانات دوره رابطه معنیداری دیده نشد. بین میانگین دو گروه زن و مرد شرکت کننده در دوره آموزشی، از نظر «اثربخشی» آموزش با 95 درصد اطمینان تفاوت معنیداری وجود داشت.
کلید واژگان
اثربخشیارزشیابی
امکانات).
آموزش ضمن خدمت
آموزشگران
روش
محتوا
ویژگیهای آموزش (اهداف
شماره نشریه
9تاریخ نشر
2012-03-201391-01-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد رشته مهندسی کشاورزی ـ ترویج و آموزش کشاورزی. دانشگاه شهید چمران،، ایراناستادیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین ، ایران
شاپا
2008-58772423-5342




