بررسی رابطه میان سرمایه اجتماعی و میزان رضایت مشتریان )مورد مطالعه واحدهای بیمهای سازمان تأمین اجتماعی(
(ندگان)پدیدآور
گلچین, نادرکاوسی, اسماعیلسیددوست, لیلانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله حاضر، نظر به جایگاه و نقش سازمان تأمین اجتماعی به عنوان اصلیترین و بزرگترین نهاد بیمهگذار درکشور، و به منزله مهمترین ابزار و یکی از اهداف غایی سیاستگذاریهـای توسـعه پایـدار اقتصـادی، اجتمـاعی وفرهنگی و با عنایت به خط مشیهای تدوین شده در اسناد استراتژیک این سازمان، بر لزوم توجه به »اصل مشتریمداری« و جهتگیری در راستای جلب رضایت همه جانبه بیمهشدگان تحت پوشش متمرکز شده است.با استناد به مبانی نظری تحقیق که تلفیقی است از نظریه سرمایه اجتماعی جیمز کلمـن و تئـوری کـنش درسازمان دیوید سـیلورمن، در حـوزه مـدیریت منـابع انسـانی و رفتـار سـازمانی، سـرمایه اجتمـاعی را بـه عنـوانزیرمجموعهای از عناصر بین الاذهانی فرهنگ سازمانی قرار داده است. همچنین نوع رفتار پرسنل با یکـدیگر و بـامراجعان را مؤثر تشخیص داده و فرضیه اصـلی تحقیـق را در قالـب بررسـی تـأثیر سـرمایه اجتمـاعی موجـود درواحدهای بیمهای سازمان تأمین اجتماعی بر میزان رضایت بیمهشدگان، از نحوه برقراری تعامل کارکنان با آنها و ازجنبه مطلوبیت، اثربخشی و رضایتمندی، صورتبندی میکند 
کلید واژگان
سرمایه اجتماعیسازمان تأمین اجتماعی
توسعه پایدار
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2010-08-231389-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت معلماستادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قیام دشت)نویسنده مسئول
فارغالتحصیل کارشناسی ارشد جامعهشناسی از دانشگاه تربیت معلم و کارشناس سازمان تأمین اجتماعی




