بررسی راههای ایجاد مزیت رقابتی در بانک رفاه کارگران
(ندگان)پدیدآور
مرادی یگان محله, شعبانمیرابی, وحیدرضاحیدری, عباسنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده هدف این تحقیق ارائه مدلی برای خلق مزیت رقابتی با تاکید بر نقش شبکه های اجتماعی در بانک رفاه کارگران می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان بانک رفاه کارگران که از اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، بوده است. ابزارهای گردآوری اطلاعات این تحقیق در بخش کیفی مصاحبه های باز بوده و در بخش کم با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در بخش کیفی اطلاعات دریافت و مورد استفاده قرار گرفته است. یافتههای تحقیق نشان داده است که تدوین استانداردها، آییننامهها و مقررات، طراحی مکانیزمهای مالی و غیرمالی تشویقی، ایجاد بستر و زیرساخت فناوری و پیادهسازی و کاربرد فناوری، بهینه سازی فرآیندهای خلق مزیت رقابتی دیجیتالی با تکیه بر شبکه های اجتماعی، بکارگیری نیروی انسانی مجرب و کارآمد، ایجاد مزیت رقابتی درون گروهی تخصصی، ایجاد ارتباطات درون و برون سازمانی مناسب و ارزیابی و پایش محیط، ساختار و سیستم بانکی و فرهنگ سازی مناسب در محیط بانکی عوامل کلیدی در ایجاد مزیت رقابتی بر اساس نقش شبکه های اجتماعی و فضاهای دیجیتالی می باشند. نتایج حاصله بیانگر آن است که برای ایجاد مزیت رقابتی شاخص و ممتاز دیجیتالی و در شبکه های اجتماعی باید هر یک از الگوهای قانونی-بخشنامه ای-حمایتی، عوامل ساختاری و سیستمی، عوامل فن آوری-دانشی، عوامل انسانی و فردی، عوامل فرهنگ سازمانی، عوامل محیط دیجیتالی- سرمایه ای و عوامل ارتباطی در بانک رفاه کارگران را بهینهسازی نموده و در چارچوب تعاملات بین این عوامل تعادل مناسب برقرار نمود.
کلید واژگان
کلمات کلیدی: خلق مزیت رقابتیشبکه های اجتماعی
بانک رفاه کارگران
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2020-04-201399-02-01
ناشر
انجمن حسابداری مدیریت ایرانIranian Management Acounting Association
سازمان پدید آورنده
معاوندانشیار دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکز
استاد مشاور




