تاثیر متغیرهای دموگرافیک بر بهبود درک استفاده کنندگان از مسئولیت پذیری اجتماعی ارائه شده در صورت های مالی مصور شرکت ها
(ندگان)پدیدآور
شاه مرادی, نسیمنیکومرام, هاشمبنی مهد, بهمنرهنمای رودپشتی, فریدوننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
دنیای کنونی، دوران نمایش ها بوده و قسمت عمده ای از اطلاعات ما در موارد گوناگون از راه تصاویر حاصل می شود و در حالی که دارای معنای بسیار عمیق و غنی می باشند، ارزش آنها بیشتر در حد نمایش یا تبلیغات در نظر گرفته می شود. هدف از پژوهش حاضرتجزیه و تحلیل ماهیت ارتباطات دیداری در زمینه حسابداری و ارائه نظریه ای در این زمینه می باشد که منجر به بهبود درک استفاده کنندگان از صورت های مالی شرکت ها در زمینه مفاهیم مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها گردد و سعی نموده تاثیر متغیرهایی همچون سن، جنس و سابقه کاری را به عنوان متغیر تعدیلگر مورد بررسی قرار دهد. به این منظور دانشجویان کارشناسی ارشد حسابداری به عنوان جامعه آماری انتخاب گردیده و تعداد 302 پرسشنامه در بین آنها توزیع شده است . برای بررسی پرسشنامه ها از تحلیل عاملی تاییدی و برای آزمون فرضیات از مقایسات زوجی استفاده گردیده که نتایج حاکی از کارایی روش استفاده شده در بهبود درک استفاده کنندگان از مفاهیم مورد نظر و تاثیرگذاری جنسیت پاسخگویان بر آن می باشد.
کلید واژگان
گزارش های مالی مصورمسئولیت پذیری اجتماعی
متغیرهای دموگرافیک
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
انجمن حسابداری مدیریت ایرانIranian Management Acounting Association
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.استاد ، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران. (نویسنده مسئول)
دانشیار، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، البرز، ایران.
استاد، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.




