بررسی ادبیات پژوهشی موجود در ارتباط با محرکهای بها و سود
(ندگان)پدیدآور
همتی, حسنزین العابدینی, محمدخلیلی, امینقادری, بهمننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بدون شک در جو رقابتی سازمانهای عصر حاضر، تنها سازمانها و مؤسساتی میتوانند به ادامة حیات و توسعة روزافزون دستیابند که محور اساسی فعالیتهایشان، مبتنی بر کیفیت مناسب و ارائة خدمات با قیمت معقول بوده تا از این طریق رضایت مشتری را به عنوان یک اصل در پی داشته باشند. لذا، به منظور درک این مفاهیم،مقاله حاضر بهطور خلاصه، توسعههای نظری و تجربی انجام شده در داخل و خارج از کشور در حوزة پژوهشهای حسابداری مدیریت در ارتباط با روابط بین اقلام بها، ارزش مشتری، درآمدها، سودآوری و محرکهای آنها را بیان مینماید و به مرور پژوهشهای مرتبط از دیدگاه حسابداری مدیریت استراتژیک میپردازد و موارد نیاز جهت انجام پژوهشهای آتی را مطرح میکند. مقاله حاضر، دارای دو بخش اصلی میباشد. بخش اول، خلاصهای از بررسیهای انتقادی از ادبیات موجود میباشد که شامل بخشهایی به شرح زیر است: (1) تلاش اولیه جهت الگوسازی روابط محرک بها به منظور درک اهمیت مدیریتی و اقتصادی این روابط، و ارائة روابط تجربی در ارتباط با اهمیت آماری این روابط؛ (2) تلاشهای متعاقب برای بهبود الگوسازی و برآورد این روابط؛ و (3) پژوهشهای نظری و تجربی در ارتباط با محرکهای بها، درآمد و سود. در بخش دوم نیز به بررسی نیازهای پژوهشهای آتی، پرداخته شده است.
کلید واژگان
اقلام بهاارزش مشتری
درآمدها
سودآوری
محرکها
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2018-09-231397-07-01
ناشر
انجمن حسابداری مدیریت ایرانIranian Management Acounting Association
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه حسابداری، مؤسسة آموزش عالی پرندکدانشجوی دورة دکتری حسابداری، واحد کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی (نویسندة مسئول)
دانشجوی دورة دکتری حسابداری، واحد کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی
دانش آموختة دورة کارشناسی ارشد حسابداری، دانشگاه ارومیه




