نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهمتی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorزین العابدینی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorخلیلی, امینfa_IR
dc.contributor.authorقادری, بهمنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T18:37:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T18:37:41Z
dc.date.available1399-08-01T18:37:41Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T18:37:41Z
dc.date.issued2018-09-23en_US
dc.date.issued1397-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-08-10en_US
dc.date.submitted1396-05-19fa_IR
dc.identifier.citationهمتی, حسن, زین العابدینی, محمد, خلیلی, امین, قادری, بهمن. (1397). بررسی ادبیات پژوهشی موجود در ارتباط با محرک‏های بها و سود. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت, 7(27), 109-124.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5785
dc.identifier.urihttp://jmaak.srbiau.ac.ir/article_12904.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/454811
dc.description.abstractبدون شک در جو رقابتی سازمان‏های عصر حاضر، تنها سازمان‏ها و مؤسساتی می‏توانند به ادامة حیات و توسعة روزافزون دست‏یابند که محور اساسی فعالیت‏هایشان، مبتنی بر کیفیت مناسب و ارائة خدمات با قیمت معقول بوده تا از این طریق رضایت مشتری را به عنوان یک اصل در پی داشته باشند. لذا، به منظور درک این مفاهیم،مقاله حاضر به‏طور خلاصه، توسعه‏های نظری و تجربی انجام شده در داخل و خارج از کشور در حوزة پژوهش‏های حسابداری مدیریت در ارتباط با روابط بین اقلام بها، ارزش مشتری، درآمدها، سودآوری و محرک‏های آن‏ها را بیان می‏نماید و به مرور پژوهش‏های مرتبط از دیدگاه حسابداری مدیریت استراتژیک می‏پردازد و موارد نیاز جهت انجام پژوهش‏های آتی را مطرح می‏کند. مقاله حاضر، دارای دو بخش اصلی می‏باشد. بخش اول، خلاصه‏ای از بررسی‏های انتقادی از ادبیات موجود می‏باشد که شامل بخش‏هایی به شرح زیر است: (1) تلاش اولیه جهت الگوسازی روابط محرک بها به منظور درک اهمیت مدیریتی و اقتصادی این روابط، و ارائة روابط تجربی در ارتباط با اهمیت آماری این روابط؛ (2) تلاش‏های متعاقب برای بهبود الگوسازی و برآورد این روابط؛ و (3) پژوهش‏های نظری و تجربی در ارتباط با محرک‏های بها، درآمد و سود. در بخش دوم نیز به بررسی نیازهای پژوهش‏های آتی، پرداخته شده است.fa_IR
dc.format.extent522
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن حسابداری مدیریت ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Management Acounting Associationen_US
dc.relation.ispartofدانش حسابداری و حسابرسی مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Management Accounting and Auditing Knowledgeen_US
dc.subjectاقلام بهاfa_IR
dc.subjectارزش مشتریfa_IR
dc.subjectدرآمدهاfa_IR
dc.subjectسودآوریfa_IR
dc.subjectمحرک‏هاfa_IR
dc.titleبررسی ادبیات پژوهشی موجود در ارتباط با محرک‏های بها و سودfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه حسابداری، مؤسسة آموزش عالی پرندکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دورة دکتری حسابداری، واحد کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی (نویسندة مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دورة دکتری حسابداری، واحد کاشان، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‏ آموختة دورة کارشناسی ارشد حسابداری، دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue27
dc.citation.spage109
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد