مرور 39و40, شماره 0 بر اساس عنوان

  • ارائه چارچوب نظری جهت تدوین برنامه های بلند مدت آموزش عالی ایران در افق 1400 

    سلطانی, دکتر ایرج (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1998-02-20)
    نهادهای متولی نظام آموزش عالی کشور با عنایت به حوزه تخصصی آموزش عالی فاقد چارچوب مشخصی برای طراحی و برنامه ریزی بلند مدت می باشند و این امر موجب ابهام در حرکت آموزش عالی به سمت آینده ای روشن و شفاف گردیده است. حرکت فعلی ...

  • انگیزش مدیریتی و آموزش مدیریت : یک شکاف 

    شیرازی, دکتر علی نقی مصلح؛ جغتائی, ناهید (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1998-02-20)
    این مقاله مبتنی بر کار تحقیقی در زمینه مقایسه انگیزش مدیریتی دانشجویان رشته مدیریت و دانشجویان سایر رشته ها با استفاده از مقیاس تکمیل جمله ماینر( MSCS ) نگاشته شده است. در این مقاله طی بحثی اجمالی بر این نکته که مدیریت ...

  • آموزش از راه دور ، رهیافتی بدیل در نظام آموزش کارکنان 

    زمانی, دکتر غلامحسین؛ مقدسی, مهندس شهرام (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1998-02-20)
    امروزه تغییراتی که مستمراً در جامعه رخ می دهد تمامی ابعاد زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است . آموزش نیز مصون از این تغییرات نبوده است . پیشرفت در فن آوری های ارتباطی و افزایش افراد متقاضی آموزش ، آموزش را وادار به تغییر ...

  • توسعه فراکتالی در سیستم های پویا و تحول در سیستم های سازمانمند 

    فقیه, دکتر نظام الدین (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1998-02-20)
    این مقاله با پژوهش در نظریه توسعه و رشد برخه ای (فراکتالی) در سیستم های پویا، چگونگی رشد و تحول را در سیستم های طبیعی ، سازواره ها و تشکیلات بغرنج، مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد. سیستم های انسانی و مدیریتی نیز معمولاً ، ...

  • فشار روانی در سازمان و مدیریت 

    کمالی, دکتر سید محمد میر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1998-02-20)
    پدیده فشار روانی در چند دهه اخیر در جوامع و سازمان ها رو به افزایش بوده است و سلامتی مردم ، کارمندان و مدیران را به خطر انداخته است. مقاله حاضر به بررسی مفاهیم ، علل و راه کارهای کاهش فشار روانی در سازمان پرداخته است. ابتدا ...

  • محیط های فرهنگی و اجتماعی در بازار جهانی (2) 

    ابراهیمی, دکتر عبدالحمید (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران, 1998-02-20)
    فرهنگ اثر نفوذ کننده و تغییر دهنده ای در هر یک از محیط های بازار ملی دارد. مدیران بازاریابی جهانی باید تأثیر فرهنگ را تشخیص دهند و آماده باشند تا به آن پاسخ ، و یا اینکه آن را تغییر دهند. مدیران بازاریابی جهانی نقش مهم و ...