بررسی عددی پارامترهای شکست ترک انعکاسی در روسازی آسفالتی تحت بار ترافیکی
(ندگان)پدیدآور
محمدعلیها, محمدرضابهبهانی, حمیدجبالبارزی, مجید
نوع مدرک
Textیادداشت فنی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ترکخوردگی لایهی آسفالتی یکی از مودهای شایع خرابی در یک سیستم روسازی است. عوامل مختلفی در ایجاد و گسترش ترکها نقش دارند که مهمترین آنها بار ترافیکی و اثرات دمایی است. در این نوشتار یک رویهی آسفالتی چندلایه که شامل یک ترک انعکاسی است، زیر جریان ترافیک )عبور چرخهای جلو و عقب یک خودرو در حال حرکت به سمت ترک انعکاسی( بهصورت عددی مورد تحلیل قرار گرفته و پارامترهای شکست لایهی آسفالتی شامل ضرایب شدت تنش مودهای کششی و برشی و همچنین ترم تنش T با مدلسازی اجزاء محدود محاسبه شده است. تأثیر فاصلهی چرخهای عقب و جلو خودرو از محل ترک، ضخامت لایههای آسفالتی، ضریب ارتجاعی لایهی روکش و نیز طول ترک انعکاسی ایجادشده در لایه در مقادیر پارامترهای شکست مورد بررسی قرار گرفته است. فاصلهی قرارگیری خودروی متحرک نسبت به ترک انعکاسی و نیز طول ترک، مؤثرترین پارامترها در مقدار و علامت پارامترهای شکست هستند.
کلید واژگان
تحلیل اجزاء محدود دو بُعدیترک انعکاسی
ضرایب شدت تنش
ترم تنش T
بارگذاری ترافیکی
خواص مادی و هندسی رویهی آسفالتی
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
دانشگاه صنعتی شریفSharif University of Technology
سازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایراندانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران
شاپا
2676-47682676-4776



