| dc.contributor.author | محمدعلیها, محمدرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | بهبهانی, حمید | fa_IR | 
| dc.contributor.author | جبالبارزی, مجید | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T06:01:19Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T06:02:20Z |  | 
| dc.date.available | 1399-08-01T06:01:19Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-10-22T06:02:20Z |  | 
| dc.date.issued | 2016-05-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1395-03-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2013-12-16 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1392-09-25 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | محمدعلیها, محمدرضا, بهبهانی, حمید, جبالبارزی, مجید. (1395). بررسی عددی پارامترهای شکست ترک انعکاسی در روسازی آسفالتی تحت بار ترافیکی. مهندسی عمران, 322(11), 123-130. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2676-4768 |  | 
| dc.identifier.issn | 2676-4776 |  | 
| dc.identifier.uri | http://sjce.journals.sharif.edu/article_988.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/451762 |  | 
| dc.description.abstract | ترکخوردگی لایهی آسفالتی یکی از مودهای شایع خرابی در یک سیستم روسازی است. عوامل مختلفی در ایجاد و گسترش ترکها نقش دارند که مهمترین آنها بار ترافیکی و اثرات دمایی است. در این نوشتار یک رویهی آسفالتی چندلایه که شامل یک ترک انعکاسی است، زیر جریان ترافیک )عبور چرخهای جلو و عقب یک خودرو در حال حرکت به سمت ترک انعکاسی( بهصورت عددی مورد تحلیل قرار گرفته و پارامترهای شکست لایهی آسفالتی شامل ضرایب شدت تنش مودهای کششی و برشی و همچنین ترم تنش T با مدلسازی اجزاء محدود محاسبه شده است. تأثیر فاصلهی چرخهای عقب و جلو خودرو از محل ترک، ضخامت لایههای آسفالتی، ضریب ارتجاعی لایهی روکش و نیز طول ترک انعکاسی ایجادشده در لایه در مقادیر پارامترهای شکست مورد بررسی قرار گرفته است. فاصلهی قرارگیری خودروی متحرک نسبت به ترک انعکاسی و نیز طول ترک، مؤثرترین پارامترها در مقدار و علامت پارامترهای شکست هستند. | fa_IR | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی شریف | fa_IR | 
| dc.publisher | Sharif University of Technology | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Sharif Journal of Civil Engineering | en_US | 
| dc.subject | تحلیل اجزاء محدود دو بُعدی | fa_IR | 
| dc.subject | ترک انعکاسی | fa_IR | 
| dc.subject | ضرایب شدت تنش | fa_IR | 
| dc.subject | ترم تنش T | fa_IR | 
| dc.subject | بارگذاری ترافیکی | fa_IR | 
| dc.subject | خواص مادی و هندسی رویهی آسفالتی | fa_IR | 
| dc.title | بررسی عددی پارامترهای شکست ترک انعکاسی در روسازی آسفالتی تحت بار ترافیکی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | یادداشت فنی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 322 |  | 
| dc.citation.issue | 11 |  | 
| dc.citation.spage | 123 |  | 
| dc.citation.epage | 130 |  |