نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدعلیها, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorبهبهانی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorجبالبارزی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T06:01:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T06:02:20Z
dc.date.available1399-08-01T06:01:19Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T06:02:20Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.date.submitted2013-12-16en_US
dc.date.submitted1392-09-25fa_IR
dc.identifier.citationمحمدعلیها, محمدرضا, بهبهانی, حمید, جبالبارزی, مجید. (1395). بررسی عددی پارامترهای شکست ترک‌ انعکاسی در روسازی آسفالتی تحت بار ترافیکی. مهندسی عمران, 322(11), 123-130.fa_IR
dc.identifier.issn2676-4768
dc.identifier.issn2676-4776
dc.identifier.urihttp://sjce.journals.sharif.edu/article_988.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/451762
dc.description.abstractترک‌خوردگی لایه‌ی آسفالتی یکی از مودهای شایع خرابی در یک سیستم روسازی است. عوامل مختلفی در ایجاد و گسترش ترک‌ها نقش دارند که مهم‌ترین آنها بار ترافیکی و اثرات دمایی است. در این نوشتار یک رویه‌ی آسفالتی چندلایه که شامل یک ترک انعکاسی است، زیر جریان ترافیک )عبور چرخ‌های جلو و عقب یک خودرو در حال حرکت به سمت ترک انعکاسی( به‌صورت عددی مورد تحلیل قرار گرفته و پارامترهای شکست لایه‌ی آسفالتی شامل ضرایب شدت تنش مودهای کششی و برشی و همچنین ترم تنش T با مدل‌سازی اجزاء محدود محاسبه شده است. تأثیر فاصله‌ی چرخ‌های عقب و جلو خودرو از محل ترک، ضخامت لایه‌های آسفالتی، ضریب ارتجاعی لایه‌ی روکش و نیز طول ترک انعکاسی ایجادشده در لایه در مقادیر پارامترهای شکست مورد بررسی قرار گرفته است. فاصله‌ی قرارگیری خودروی متحرک نسبت به ترک انعکاسی و نیز طول ترک، مؤثرترین پارامترها در مقدار و علامت پارامترهای شکست هستند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.publisherSharif University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمهندسی عمرانfa_IR
dc.relation.ispartofSharif Journal of Civil Engineeringen_US
dc.subjectتحلیل اجزاء محدود دو بُعدیfa_IR
dc.subjectترک انعکاسیfa_IR
dc.subjectضرایب شدت تنشfa_IR
dc.subjectترم تنش Tfa_IR
dc.subjectبارگذاری ترافیکیfa_IR
dc.subjectخواص مادی و هندسی رویه‌ی آسفالتیfa_IR
dc.titleبررسی عددی پارامترهای شکست ترک‌ انعکاسی در روسازی آسفالتی تحت بار ترافیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeیادداشت فنیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume322
dc.citation.issue11
dc.citation.spage123
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد