دوره 8, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی الزامات ورود موفق به بازار برای شرکتهای دانشبنیان نوپا (موردمطالعه شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تهران)
(سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایرانIranian Research Organisation for Science and Technology, 2020-05-21)شواهد نشان میدهند که روند تجاریسازی و ورود به بازار در شرکتهای دانشبنیان نوپا، چندان امیدوارکننده نیست. همچنین پیچیدگی و اهمیت این موضوع در مورد فناوریهای پیشرفته با ویژگیهای منحصربهفردی همچون سرعت فزاینده تولید ...
-
دفاتر انتقال فناوری دانشگاهی: عقلانیت ها، اهداف، چالش ها و کارکردها (مطالعه موردی دفتر انتقال فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران)
(سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایرانIranian Research Organisation for Science and Technology, 2020-05-21)یکی از راهبردهای گذار به دانشگاه کارآفرین، ایجاد دفاتر انتقال فناوری است که با ایجاد پل ارتباطی میان دانشگاه، صنعت و جامعه و از طریق شناسایی نیازهای بازار و جامعه و تعریف طرحهای پژوهشی تقاضامحور در دانشگاه، به توسعه اقتصادی ...
-
بهکارگیری ابزار سیاستی خرید دولتی در ایران: تأمین دولتی پیشتجاری نوآوری یا تدارکات دولتی حامی نوآوری؟ (مطالعه چند موردی پروژه های مرکز طرحهای کلان فناوری راهبردی)
(سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایرانIranian Research Organisation for Science and Technology, 2020-05-21)یکی از ابزارهای مهم سیاست نوآوری خرید پیش تجاری نوآوری است که مورد توجه کشورهای پیشرو خصوصاً کشورهای اروپایی قرار گرفته است. اگرچه خرید پیشتجاری نوآوری توسط دولت و بخش عمومی به عنوان ابزار تأمین مالی پروژههای فناورانه ...
-
گونه شناسی عوامل تاثیرگذار بر موفقیت یکپارچه سازی دانش در پروژه های تولید و توسعه محصولات و سیستم های پیچیده (مورد مطالعه: صنایع هوایی ایران)
(سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایرانIranian Research Organisation for Science and Technology, 2020-05-21)محصولات و سیستمهای پیچیده، نقش حیاتی در فرآیند توسعه کشورها خصوصاً در اقتصادهای نوظهور دارند. یکی از مؤلفههای مهم و تأثیرگذار بر موفقیت پروژه های تولید و توسعه محصولات و سیستمهای پیچیده، توانمندی یکپارچهسازی دانش است. ...
-
مدلسازی عوامل مؤثر بر عملکرد نوآوری بنگاههای بخش مواد پیشرفته در ایران: رویکردی کمّی مبتنی بر معادلات ساختاری
(سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایرانIranian Research Organisation for Science and Technology, 2020-05-21)تأثیر عوامل مختلف بر عملکرد نوآوری بنگاه بهشدت متأثر از شرایط زمینهای است. با توجه به اهمیت اقتصادی و راهبردی بخش مواد پیشرفته در ایران، این مقاله کوشیده است عوامل مؤثر بر عملکرد نوآوری بنگاههای این بخش را مدلسازی ...



