نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنسیمی, محمد حسنfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorوظیغه دوست, حسینfa_IR
dc.contributor.authorصالحی امیری, سید رضاfa_IR
dc.contributor.authorعزیز آبادی فرهانی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T01:15:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T01:15:48Z
dc.date.available1399-08-01T01:15:48Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T01:15:48Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-01-13en_US
dc.date.submitted1397-10-23fa_IR
dc.identifier.citationنسیمی, محمد حسن, رضایی, علی اکبر, وظیغه دوست, حسین, صالحی امیری, سید رضا, عزیز آبادی فرهانی, فاطمه. (1398). طراحی مدل آمیخته بازاریابی گردشگری با تاکید بر وفاداری ذینفعان. نشریه گردشگری شهری, 6(1), 47-66. doi: 10.22059/jut.2018.256476.474fa_IR
dc.identifier.issn2423-6926
dc.identifier.issn2423-6918
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jut.2018.256476.474
dc.identifier.urihttps://jut.ut.ac.ir/article_68103.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/449763
dc.description.abstractپژوهش حاضر به منظور طراحی مدل آمیخته بازاریابی گردشگری با رویکرد وفاداری ذینفعان در کلان شهر تهران انجام پذیرفت. بر هیمن اساس محقق به دنبال پاسخ به این سوال ها می‌باشد که: آمیخته بازاریابی گردشگری شامل چه ابعادی بوده و آیا ابعاد آمیخته بازاریابی گردشگری بر وفاداری ذینفعان تاثیر دارد؟.روش پژوهش، آمیخته از نوع اکتشافی تأییدی است. جامعه آماری در بخش کیفی و کمی شامل کلیه افراد فعال در حوزه گردشگری می باشند. روش نمونه گیری طبقه ای و تعیین حجم نمونه بر اساس اصل اشباع و حجم نمونه در بخش کمی 384 نفر و روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای می‌باشد. روش جمع آوری اطلاعات در بخش کمی، دو پرسشنامه محقق ساخته می باشد. در این پژوهش برای سنجش اعتبار ابزارگردآوری داده ها، از اعتبار محتوا و شاخص لاوشه و اعتبار صوری و اعتبار سازه(تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی) شامل آزمون Kmo، بارتلت استفاده شده است. برای تعیین پایایی مدل از دو معیار پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ و از شاخصهای روایی همگرا (Ave) و روایی واگرا و از نرم افزارهای آماری Smart-PLS و 22 Spss برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. برای بررسی کفایت مدل از سه معیار ، ، Gofاستفاده شده است. نتایج پژوهش مدل نهایی را در 8 بعد آمیخته بازاریابی گردشگری شامل(محصول، قیمت، ترویج، مکان، شواهد فیزیکی، بهروه وری و کیفیت، افراد و فرآیند) مورد تأیید قرار داد. نتایح تحقیق نشان‌ می دهد بین ابعاد آمیخته بازاریابی گردشگری و وفاداری نگرشی و همچنین بین ابعاد آمیخته بازاریابی گردشگری و وفاداری رفتاری رابطه مثبت و معنی‌دار وجود دارد. در ضمن رابطه مثبت و معنی‌دار بین وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری ذینفعان وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent811
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofنشریه گردشگری شهریfa_IR
dc.relation.ispartofurban tourismen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jut.2018.256476.474
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.subjectآمیخته بازاریابیfa_IR
dc.subjectگردشگریfa_IR
dc.subjectوفاداری نگرشیfa_IR
dc.subjectوفاداری رفتاریfa_IR
dc.titleطراحی مدل آمیخته بازاریابی گردشگری با تاکید بر وفاداری ذینفعانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مستخرج از رساله دکتریfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیارمدیریت فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage47
dc.citation.epage66


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد