نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمشکینی, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorعلیپور, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorحاجی زاده, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T01:13:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T01:13:57Z
dc.date.available1399-08-01T01:13:57Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T01:13:57Z
dc.date.issued2018-07-23en_US
dc.date.issued1397-05-01fa_IR
dc.date.submitted2018-02-14en_US
dc.date.submitted1396-11-25fa_IR
dc.identifier.citationمشکینی, ابوالفضل, علیپور, سمیه, حاجی زاده, مریم. (1397). ارزیابی تأثیر رسانه‌های مجازی در توسعه صنعت گردشگری از دیدگاه کاربران شبکه‌های مجازی. نشریه گردشگری شهری, 5(2), 53-69. doi: 10.22059/jut.2018.237603.351fa_IR
dc.identifier.issn2423-6926
dc.identifier.issn2423-6918
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jut.2018.237603.351
dc.identifier.urihttps://jut.ut.ac.ir/article_66780.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/449665
dc.description.abstractدومین اقتصاد جهان پس از نفت با عنوان صنعت گردشگری شناخته شده که درآمدهای بسیاری را برای کشورهای مختلف در پی دارد و از طرفی گسترده‌ترین صنعت دنیا در حال حاضر به یکی از مؤلفه­های تفکیک ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است. از صنعت گردشگری به علت سازوکار منحصر به فرد اقتصادی خود به عنوان صادرات نامرئی نیز یاد می‌شود. گردشگری به عنوان پدیده ای چند بعدی و فرا بخشی از عناصر و اجزایی تشکیل شده است که ارتباطات متقابل و چند سویه‌ی آن‌ها در قالب یک سیستم یکپارچه، قابل درک و شناخت است. هدف تحقیق ارزیابی تأثیر رسانه­های مجازی با استفاده از نظرات و دیدگاه کاربران شبکه­های مجازی داخلی در راستای توسعه گردشگری می‌باشد. نوع تحقیق کاربردی و ماهیت آن توصیفی تحلیلی می‌باشد. گردآوری اطلاعات صورت اسنادی و پیمایشی و استفاده از پرسشنامه می­باشد. جامعه آماری تعداد 8 گروه از شبکه­های مجازی داخلی با کارکردهای مختلف و متوسط 2500نفر عضو می‌باشد. تعداد 258 نمونه پرسشنامه صحیح از بین تمام نمونه‌ها انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل یافته‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS وآزمون‌های آماری توصیفی و استنباطی می‌باشد. یافته­های تحقیق نشان می‌دهد که بین توسعه صنعت گردشگری و استفاده از رسانه­ها و شبکه­های مجازی یک خلأ یا فاصله وجود دارد ولی با توجه به دیدگاه پرسش شونده‌ها می‌توان گفت که با افزایش فعالیت آن­ها و گسترش دامنه تبلیغات و خدمات در صنعت گردشگری می‌توان امید داشت که کاربران این شبکه­ها و گردشگران به استفاده از این رسانه­ها روی بیاورند و شاهد توسعه نوآورانه گردشگری باشیم.fa_IR
dc.format.extent418
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofنشریه گردشگری شهریfa_IR
dc.relation.ispartofurban tourismen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jut.2018.237603.351
dc.subjectگردشگریfa_IR
dc.subjectرسانه‌های مجازیfa_IR
dc.subjectشبکه‌های اجتماعیfa_IR
dc.subjectکاربران مجازیfa_IR
dc.titleارزیابی تأثیر رسانه‌های مجازی در توسعه صنعت گردشگری از دیدگاه کاربران شبکه‌های مجازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشی مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرس تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری، زنجان، دانشگاه زنجانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری ، زنجان ، دانشگاه زنجانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage53
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد