دوره 5, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تعیین و طبقهبندی الزامات رضایتمندی گردشگران با استفاده از مدل کانو و مدلسازی معادلات ساختاری(مطالعه موردی: گردشگران باغ بهادران)
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-07-23)رضایت گردشگرمقولهای است که سبب وفاداری گردشگر برای تداوم مسافرت به مقصد و تشویق و ترغیب دوستان و آشنایان به دیدار از شهر مقصد میگردد بهاینترتیب موجب رونق، تداوم و پایداری گردشگری در مقاصد گردشگری ...
-
تحلیلی بر ماهیت فضای عمومی در پروژههای بزرگمقیاس گردشگری شهری بر اساس نظریه «تولید اجتماعی فضا» (مطالعه موردی: شهر تهران)
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-07-23)یکی از چالشهای حاکم بر فضاهای عمومی معاصر که پیامدهای آن در سالهای اخیر، گردشگری شهری را تحت تأثیر قرار داده است، خصوصیسازی فضای عمومی است که از بارزترین نمودهای آن، میتوان به ظهور و توسعه پروژههای بزرگمقیاس ...
-
مکان یابی دهکده های گردشگری در شهرهای ساحلی (مورد مطالعه: جزیره قشم)
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-07-23)دردهههایاخیررشدوگسترشسریعشهرنشینیواستفاده ...
-
عوامل مؤثر بر وفاداری در گردشگری مطالعه موردی: شهر قشم
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-07-23)گردشگری به عنوان یکی از فعالیتهای مهم در جهان بشمار میآید که همواره توسعه آن مورد توجه کشورها و صاحبنظران میباشد. در فرآیند توسعه و بازاریابی گردشگری، وفاداری به مقصد از عوامل کلیدی و مهم بشمار میآید. باید توجه داشت ...
-
زمانبندی سفر در گردشگری شهری بر مبنای متغیّرهای اقلیمی (مطالعه موردی: شهرهای استان سیستان و بلوچستان)
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-07-23)از آنجا که گردشگران با هر انگیزهای، معمولاً در جستجوی آب و هوای مطلوب هستند؛ لذا، اقلیم از دیدگاه برنامهریزی گردشگری بسیار با اهمیت است. استان سیستان و بلوچستان با گستردگی 5 درجه عرض جغرافیایی، داشتن شهرهایی با تنوع ...
-
ارزیابی تأثیر رسانههای مجازی در توسعه صنعت گردشگری از دیدگاه کاربران شبکههای مجازی
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-07-23)دومین اقتصاد جهان پس از نفت با عنوان صنعت گردشگری شناخته شده که درآمدهای بسیاری را برای کشورهای مختلف در پی دارد و از طرفی گستردهترین صنعت دنیا در حال حاضر به یکی از مؤلفههای تفکیک ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است. از ...
-
تحلیل موانع توسعه گردشگری سیاه در ایران نمونه موردی: (منطقه زلزلهزده بم)
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-07-23)یکی از گونههای نوظهور و نوین در جهت جذب گردشگر و افزایش مناطق دارای پتانسیل گردشگری در جهان، گردشگری سیاه یا تلخ(Dark Tourism) است. گردشگری سیاه یا تلخ در دنیا مفاهیم و معانی ...
-
شناسایی و تحلیل انگیزههای گردشگران جنگ در استان کردستان
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-07-23)گردشگری جنگ بهعنوان گونهای جدید از بازار پرتنوع گردشگری است. برای جذب آنها به مقصد موردنظر باید نیازها و انگیزههای گردشگران را برآورده نمود. بهمنظور دستیابی به این امر در ابتدا نیاز است که مطالعات امکانسنجی ...
-
تأثیر تصویر ذهنی ساکنان از محل سکونت خود بر میزان حمایت آنان از گردشگری (مطالعه موردی: شهر تبریز)
(دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2018-07-23)تصویر ذهنی (مثبت یا منفی) که ساکنان یک منطقه از محل سکونت خود دارند بر میزان حمایت آنها از گردشگری در آن منطقه تأثیر بسزایی داشته و میتواند بر توسعه گردشگری نقش تعیینکنندهای داشته باشد. بنابراین در این مطالعه ...



