ارزشیابی عدالت جنسیتی در نظام آموزشی ایران
(ندگان)پدیدآور
آتشک, محمدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضر ارزشیابی تحقق عدالت جنسیتی در نظام آموزشی ایران به عنوان یکی از مهم-ترین اهداف ملی و بینالمللی است، تحقیق از نوع ارزشیابی است و روش تحقیق تحلیل ثانویه دادههای سرشماری سال 1390 است. نتایج حاکی از آن است که در مجموع در گروههای سنی تا 34 سال در نقاط شهری در گروههای سنی تا 39 سال و در نقاط روستایی در گروههای سنی تا 24 سال، عدالت جنسیتی در آموزش وجود دارد و بیشترین بیعدالتیهای آموزشی در گروههای عمده سنی بالاتر از 35 سال مشاهده میشود. همچنین تحلیل مقاطع مختلف تحصیلی اشاره به آن دارد که در مقطع ابتدایی عدالت جنسیتی در آموزش حاصل شده است و در مقاطع راهنمایی، متوسطه و آموزش عالی، بیعدالتی به ضرر دختران و تنها در دوره پیش دانشگاهی بیعدالتی به ضرر پسران وجود دارد.
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
مربی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبشاپا
2538-31322538-3124




